Electroputere a desfiintat oficial fabrica de locomotive pe 23 aprilie 2012. Negocierile cu grupul GFR pentru instrainarea fabricii au intrat in impas.
Compania magnatului Gruia Stoica, Grup Feroviar Roman (GFR), nu mai pare interesata de preluarea fabricii de locomotive din cadrul Electroputere Craiova. Ultima locomotiva noua a fost produsa de Electroputere SA in 1990, iar de atunci se fac doar reparatii. Pe 23 aprilie 2012, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor (AGOA) a aprobat desfiintarea a doua divizii din cadrul uzinei Electroputere. Este vorba despre Vehicule Feroviare si Urbane (VFU) si Reparatii si Modernizare Utilaje (RMU). Activitatea si personalul urma sa fie preluate de GFR, patronata de grupul Grampet SA al lui Gruia Stoica. GFR este unul dintre marii operatori feroviari privati din Romania, detinand un parc de 260 de locomotive diesel si electrice de 5.100 kW produse la Electroputere. Reviziile si reparatiile parcului de locomotive ar fi fost astfel facute in cadrul VFU. Costurile preluarii s-ar fi ridicat la aproximativ 5.000.000 de euro, sustin surse autorizate din cadrul societatii oltene. De preluarea fabricii ar mai fi interesati cehii de la Skoda si o companie chineza.

Pierderi in primul trimestru

Potrivit ultimelor informatii, GFR si-a redefinit prioritatile pentru acest an. Negocierile pentru vanzarea fabricii de locomotive ar fi intrat in impas. Contactati de GdS, reprezentantii GFR nu au dorit sa comenteze pe marginea acestui subiect.
Electroputere SA a incheiat anul 2011 cu pierderi de 10,8 milioane de euro. Numai din reevaluarea terenurilor, societatea a inregistrat pierderi de 36 de milioane de euro. In sedinta AGOA de pe 23 aprilie, s-a votat si bugetul de venituri si cheltuieli (BVC) pentru 2012. Pentru anul in curs sunt vizate vanzari nete de 272,5 milioane de lei (61 de milioane de euro) si un rezultat net de 23,5 milioane de lei (5,28 milioane de euro). La 31 martie 2012, societatea olteana a raportat o pierdere de 8,12 milioane de lei (1,8 milioane de euro).