Ion Iliescu: Parlamentul sa solicite o dezbatere cu oameni calificati, pe tema Canalului Dunare-Bucuresti

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Investitii
Ion Iliescu: Parlamentul sa solicite o dezbatere cu oameni calificati, pe tema Canalului Dunare-Bucuresti
Ion Iliescu: Parlamentul sa solicite o dezbatere cu oameni calificati, pe tema Canalului Dunare-Bucuresti
Ion Iliescu propune Parlamentului sa solicite o dezbatere, cu participarea unor oameni calificati, pentru a se lamuri pe fond toate aceste probleme si a evita risipirea resurselor modeste ale tarii in asemenea lucrari fara perspectiva
Ion Iliescu publica pe blog articolul 'Din nou despre "canalul" Dunare - Bucuresti'

Am aflat cu surprindere ca premierul Boc a tratat, cu prilejul vizitei in China, includerea printre obiectivele de investitii la care s-a solicitat participarea unor parteneri chinezi, si a asa-numitului "Canal" Dunare-Bucuresti .
Deci, trebuie sa intelegem ca guvernul Boc isi asuma realizarea acestui obiectiv de investitii, promovat la vremea sa de Nicolae Ceausescu.
In conditiile actuale, o asemenea investitie, foarte costitisitoare, trebuie in mod obligatoriu sa obtina aprobarea Parlamentului.
Sunt curios sa stiu CINE ANUME SUSTINE O ASEMENEA ABERATIE ? Pentru ca este vorba de o aberatie ! Iar primul-ministru si ministrii care, succesiv au sustinut acest proiect, nefiind de specialitate, sunt convins ca nici nu pricep o serie de argumente pro si contra acestui proiect.
Insa, dincolo de orice argumente, la aprobarea unei investitii, cu atat mai mult a uneia de asemenea dimensiuni si valoare, trebuie sa se dea un raspuns simplu : daca este necesara o asemenea investitie si la ce slujeste ea ? Pentru ca acest asa-zis "Canal" nu raspunde deloc vreunei necesitati!!!
Se stie foarte bine ca pe Dunare, demult, de dupa cel de-al doilea razboi mondial, traficul fluvial s-a redus continuu pana la disparitia sa totala. Porturile romanesti la Dunare nu mai exista. Deci, in lipsa acestei activitati si traficul de la Bucuresti spre porturile cele mai apropiate - Giurgiu si Oltenita si chiar si Calarasi - este ZERO ! Toate aceste localitati fiind legate de Bucuresti (atat cu cai ferate, cat si cu sosele). Atunci, daca nu exista un astfel de trafic, ce poate motiva construirea unui "Canal" ? Ce sa se transporte pe un asemenea traseu ?
Ceausescu a decis aceasta constructie, in ciuda opozitiei hotarate a specialistilor din domeniul gospodaririi apelor, din motive de orgoliu. Era in perioada manifestarii exacerbate a acceselor sale de megalomanie si era atras de proiecte grandioase. In plus, se terminau lucrarile pe santierul Canalului Dunare-Marea Neagra si acei ce sustineau proiectul argumentau si cu faptul ca utilajele si oamenii de specialitate de pe acest santier isi gasesc utilitate si continuitate in activitate intr-o lucrare similara.
Dar, ce argumente pot sustine o asemenea decizie aberanta din partea actualului guvern ? Si cine sunt aceia care sustin un asemenea obiectiv si cu ce argumente ?
In primul rand, acest asa-zis "Canal" nu raspunde unei necesitati!!! Nu exista un asemenea trafic de marfuri. Daca ar fi, exista mijloace - sosele si cai ferate - care sa faca fata unor asemenea necesitati.
In al doilea rand, denumirea de "Canal" este improprie. Proiectul respectiv prevede de fapt amenajarea albiei inferioare a raului Arges in cinci trepte hidrotehnice.
In al treilea rand, o asemenea amenajare hidrotehnica poate avea ratiunea ei doar pentru utilizarea energetica (asa cum s-a realizat pe Argesul Superior si pe Oltul inferior) - in nici un caz pentru navigatie !
Argesul, ca toate raurile noastre interioare are o variatie enorma a debitelor, mergand de la debite minime, la varsarea in Dunare de 10 metri cubi pe secunda (la ape mici) - pana la 2000 metri cubi pe secunda , si viituri frecvente de peste 1000 mc/sec In aceste conditii orice activitate de navigatie este imposibila
In plus, Argesul are un important transport de aluviuni (in regim natural el transporta peste 4 mil.m3 de aluviuni). Aceasta face ca toate acumularile sa fie colmatate in perioade scurte de timp. Ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, atat pe Argesul Superior (a se vedea lacurile Bascov si Prundu, de langa Pitesti) cat si pe Olt.
Deci, efectiv, o asemenea constructie conceputa pentru navigatie - nu ar avea nici o sansa sa functioneze. Ar fi bani irositi de pomana ! Cine isi poate permite asa ceva ?
De aceea as dori sa stiu - cine se incapataneaza sa sustina in continuare un asemenea proiect ?
Daca, cei de la guvernare (oameni fara pregatire de specialitate) se incapataneaza sa sustina in continuare un asemenea proiect aberant, propun Parlamentului sa solicite o dezbatere, cu participarea unor oameni calificati, pentru a se lamuri pe fond toate aceste probleme si a evita risipirea resurselor modeste ale tarii in asemenea lucrari fara perspectiva.
(Joi 18.08.2011 14:22, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Autostrada Ploiesti- Brasov va costa 1,36 miliarde de euro si va fi construita de CCCC International din China si Makyol din Turcia, in perioada 2020-2024 (22.05.2019)
Stadiile autostrazilor Bucuresti-Timisoara si Ploiesti-Brasov (17.05.2019)
CFR Infrastructura dubleaza linia Gara de Nord- Aeroportul Otopeni (20.04.2019)
Concorde Old Bucharest Hotel este locatia in care farmecul Centrului Vechi se imbina perfect cu facilitati de ultima generatie (20.03.2019)
Ilie Serbanescu: Salariile mici din Romania - simbolul aservirii si jecmanirii coloniale (15.03.2019)
Lucrarile la metroul spre Aeroportul Henri Coanda vor incepe in a doua jumatate a acestui an (10.03.2019)
AFI Europa vrea sa cumpere Casa Radio cu 60 de milioane de euro (12.02.2019)
Myplant & Garden 2019 (25.01.2019)
Incepe constructia autostrazii Sibiu - Pitesti totalizand 68 de kilometri (21.01.2019)
Dragos si Adrian Paval, proprietarii Dedeman, vor construi un stadion de 25 de milioane de euro la Bacau (14.12.2018)
 CURS VALUTAR
Sambata 18.01.2020
1 EUR 4.7792 lei -0.01%
1 USD 4.2976 lei +0.34%
1 HUF 0.0143 lei -0.46%
1 RUB 0.0700 lei +0.86%
1 BGN 2.4435 lei -0.01%
1 MDL 0.2454 lei -0.20%
1 Gr. AUR 215.0476 lei +0.44%
Toate valutele
Vineri 17.01.2020, BNR
Penthouse de vanzare - Maria Rosetti 38
Interviu / Exclusiv
Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Ultimele cautari
deutsche
fotbal
wlan gratuit
accidente rutiere 28 08 2009
accidente 16 10 2010 botosani
oana fingu
ciprian grosu
data
accidente 08 03 2010
antena 1 pitesti promotie tnt
Top cautari
lista
telefonul telespectatorului la protv
antena
rezultate
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
pro
accidente rutiere 2010 cluj bihor
accident
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2020 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0418 sec.