HotNews informeaza: Uniunea Transportatorilor Rutieri acuza Guvernul de lipsa de transparenta in privinta modificarii legislatiei fiscale.
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) acuza Guvernul de lipsa de transparenta si nerespectarea Constitutiei Romaniei cu privire la procedurile legislative, in special cele care modifica normele de aplicare ale Codului Fiscal. Aceasta dupa ce Executivul a modificat normele de aplicare a Codului Fiscal privind accizarea carburantilor care contin biocombustibil. Astfel, prin modul in care a fost redactata si datorita lipsei de transparenta si profesionalitate Hotararea Guvernului nr. 150/2011 care modifica normele de aplicare ale Codului Fiscal aplica o noua lovitura sub centura transportatorilor rutieri, sustine UNTRR.
"Dupa cresterile succesive ale preturilor carburantilor, cresteri care nu si-au aflat nici pana in prezent explicatii coerente de la producatori si distribuitori, iar de la reprezentantii statului s-au obtinut nu raspunsuri ci suparari ale prim-ministrului prin presa si pe la televiziuni, Guvernul modifica, din nou, legislatia fiscala", se arata intr-un comunicat al UNTRR.
Potrivit Uniunii, o problema este ca aceste modificari contravin dispozitiilor articolului 20660 alineatul (3) din Codul Fiscal si nu detaliaza modul de aplicare a accizelor pentru carburantii care contin biocombustibil, eliminand totodata detalierile prevazute in normele precedente.
Modifica dispozitiile Codului Fiscal lasand sa se inteleaga faptul ca acciza pentru biocombustibilii folositi, in mod obligatoriu, in carburanti, are acelasi nivel cu cea a carburantilor de baza.
• "Prin modificarea considerata anterior nu se respecta legislatia in vigoare care prevede ca masurile cu caracter fiscal trebuie sa se aplice la sase luni de la adoptare. Da nastere, inca odata, la incertitudine legislativa prin faptul ca, in loc sa fie in concordanta cu dispozitiile directivei 2003/30 si ale HG 1844/2005, nu mai reglementeaza modul de accizare al produselor care contin biocombustibili, desi ar fi trebuit doar sa actualizeze continutul minim de biocombustibil in carburant la 5,75% conform HG 1844/2005", sustine UNTRR.
• Transportatorii spun ca de acest lucru profita, inca odata, producatorii si distribuitorii de carburanti, care au marit rapid pretul de vanzare al acestora, evident insa fara a tine cont de concentratia foarte scazuta a acestui adaos (4%) in volumul carburantilor.
• Introducerea biocombustibililor in benzina si motorina pleaca de la doua premise europene: Transpunerea directivei 2003/30 privind promovarea utilizarii biocombustibililor si reducerea graduala a emisiilor poluante, in special a gazelor cu efect de sera,
• Pentru atingerea procentului minim de biocombustibil in carburant, directiva 2003/96 privind taxarea produselor energetice prevede ca statele membre pot aplica scutirea totala sau partiala de accize a produselor din biomasa, asa cum s-a intamplat si in Romania pana la 01.03.2011.
In acest context, UNTRR protesteaza impotriva lipsei de transparenta a Guvernului cu privire la modificarea legislatiei, in general, si a celei fiscale, in special.