Financiarul.ro informeaza: Ce spun nemtii despre afacerile cu China: noi inventam, ei copiaza imediat.
Artur Fischer, director al bursei de valori de la Berlin, este unul dintre oamenii de afaceri care "s-a fript" cu China, scrie ZF.ro. "Le-am oferit descrierea produsului pe care ni-l dorim - toate fotografiile si resursele informationale pe care aveam de gand să le valorificam pentru a vinde produsul aici, in Germania", isi aminteste Fischer despre parteneriatul cu China.
"Le-am cerut sa fabrice componentele. Ei au facut acest lucru, dar dupa jumatate de an ne-au prezentat foarte malandri propriul lor produs, pe care planuisera sa-l vanda in Germania. Era o copie fidela a produsului nostru. Ne-au luat fotografiile, descrierile, totul."
Fischer a fost cu precadere impresionat de faptul ca "nu au avut nicio remuscare", spune el. "Ne-au prezentat in mod deschis ce aveau de gand sa faca, astfel ca se putea trage concluzia ca aveau permisiunea de a se inscrie in competitie cu noi."
Cum explica omul de afaceri acest lucru? "Cultura este diferita", spune el. "Au facut bani producand pentru noi, iar urmatorul pas a fost decizia de a intra in competitie cu noi. Pentru ei, aceasta este o afacere normala."
Mai este si cazul Berliner Seilfabrik, care produce franghii de catarare pentru locurile de joaca. "Ne dorim sa vindem produsele noastre in China, la fel cum ne dorim sa le vindem oriunde in lume", spune directorul de vanzari Jens Zumblick. "Doar ca in trecut, produsele noastre au fost copiate extraordinar de mult. Companiile chineze s-au prezentat la show-uri cu produse identice cu ale noastre. Se cerceteaza enorm pentru acest tip de produse si poti sa arunci totul in aer vanzand un singur produs in China", a spus Zumblick.