Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a inaugurat vineri lucrarile la noul pod peste raul Dambovita, dintre strada Piatra Craiului si Soseaua Virtutii, parte din proiectul de constructie a 12 kilometri de drum in regim de autostrada, respectiv Splaiul Independentei - Autostrada Bucuresti-Pitesti.
Cu aceasta ocazie primarul general a pus la baza podului, la o adancime de 36 de metri, mesajul sau legat de aceasta lucrare pentru generatiile viitoare. Potrivit edilului sef, podul de tip hobanat va asigura fluidizarea traficului rutier in Capitala pe distanta est-vest, informeaza AGERPRES.
Primarul general a spus ca podul, in lungime de 253 metri, va fi terminat la sfarsitul lunii mai 2012. Directorul de santier Lucian Albinescu a declarat la randul sau ca intregul proiect se intinde pe o lungime de 12 kilometri, practic incepe din strada Popovat si se termina in Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti.
Primul punct important al proiectul este nodul Virtutii, urmati de cel de la Uverturii, nodul de la Soseaua de centura si descarcarea in Autostrada A1 la kilometrul 13. Din datele furnizate de catre Lucian Albinescu mai rezulta ca podul hobanat va fi construit tinandu-se cont de normativele europene de calcul la seism.
Proiectul in valoare de 580 milioane lei se va desfasura in trei etape, respectiv podul hobanat, legatura pana in Soseaua de centura si cea de la Autostrada Bucuresti-Pitesti.

Podul va fi gata in 2012

Sorin Oprescu a declarat, vineri, ca noul pod peste raul Dambovita, util soferilor care doresc sa iasa din oras pe autostrada Bucuresti-Pitesti, ar putea fi gata la inceputul lui mai 2012.
"Podul peste Dambovita este un pod hobanat asemanator celui de la Basarab. Intregul proiect, pe langa faptul ca va reprezenta o lucrare de exceptie, va fi si foarte util soferilor care doresc sa iasa din Bucuresti pe A1. Ne-am propus sa terminam podul hobanat la inceputul lunii mai 2012. Este un pod deosebit, cu tablier metalic, cu hobane, care necesita un timp mare de punere in opera
", a afirmat edilul-sef, care a participat la turnarea fundatiei pilonului central al podului.
Podul, care avea lungimea de 250 de metri si latimea de 13 de metri, face parte din obiectivul de investitii Penetratia Splaiul Independentei - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Costurile acestui obiectiv sunt de aproape 580 de milioane de lei, potrivit reprezentantilor municipalitatii, citati de NewsIn.