Visul Ancai Boagiu: Autostrada neterminata Bucuresti-Constanta va fi prelungita pana la frontiera cu Bulgaria

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Investitii
Visul Ancai Boagiu: Autostrada neterminata Bucuresti-Constanta va fi prelungita pana la frontiera cu Bulgaria
Visul Ancai Boagiu: Autostrada neterminata Bucuresti-Constanta va fi prelungita pana la frontiera cu Bulgaria
Prelungirea autostrazii pana la frontiera are rolul de a readuce traficul pe culoarul IV de pe proiectul concurent dezvoltat de vecinii de la sud, anume autostrada Sofia-Varna, paralela cu Dunarea. Autostrada A2 nu va fi gata la vara, dar se va prelungi!
Conducerea Companiei de Autostrazi nu a reusit sa finalizeze ultimul troson al autostrazii Bucuresti-Constanta. In schimb, doreste prelungirea autostrazii Bucuresti-Constanta pana la frontiera cu Bulgaria, de unde vecinii din sud sa o continue la Varna.
Fiecare ministru al Transporturilor are o sensibilitate aparte fata de circumscriptia din care provine. Niciunul nu isi recunoaste sensibilitatea si promoveaza proiectul unei anumite autostrazi in numele cererii de trafic care ar exista pe ruta respectiva.
Brasoveanul Ludovic Orban impanzise Transilvania de drumuri expres (foarte asemanatoare autostrazilor), vranceanul Miron Mitrea visa la o autostrada care sa strabata Moldova pe ruta Bucuresti, Focsani, Iasi, Suceava, iar craioveanul Radu Berceanu sustinea ideea unei autostrazi dinspre Bucuresti spre Craiova. Mai recent, Anca Boagiu, actualul ministru al Transporturilor, doreste prelungirea autostrazii neterminate Bucuresti-Constanta pana la granita cu Bulgaria. Aceasta in conditiile in care niciunul dintre ei nu a reusit sa gaseasca solutia pentru proiecte mult mai importante, cum ar fi cel al autostrazii Pitesti-Sibiu.Sau macar terminarea celei de-a doua autostrazi pana la Constanta.

Autostrada o ia inaintea datelor de trafic

Desi nu au fost publicate rezultatele studiului curent de trafic la care lucreaza in prezent CESTRIN (institut de cercetare in transporturi) si care va arata evolutia pe ultimii 5 ani si tendintele miscarii marfurilor si persoanelor pe infrastructura rutiera, conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a decis prelungirea autostrazii Bucuresti-Constanta pana la granita. Liviu Costache, director general al CNADNR afirma ca in urma cu o saptamana a obtinut avizul Comisiei Trans European Motorway Network pentru includerea segmentului Constanta-Mangalia-Varna in coridorul IV pan-european de transport care este finantat din fondurile structurale ale UE. "Includerea tronsonului este foarte importanta deoarece degeaba faceam autostrada pana la Constanta, iar aglomeratia incepea dupa Eforie Nord", spune directorul general CNADNR.
In plus, prelungirea autostrazii pana la frontiera are rolul de a readuce traficul pe culoarul IV de pe proiectul concurent dezvoltat de vecinii de la sud, anume autostrada Sofia-Varna, paralela cu Dunarea. Anul viitor va fi demarat studiul de fezabilitate al autostrazii Constanta-Mangalia-Vama Veche, precum si licitatia de selectie a constructorului, si va fi obtinut acordul UE asupra proiectului. Cel mai probabil lucrarile vor demara la inceputul anului 2012, spune Liviu Costache.Dupa ce va fi construita, traficul pe autostrada va ajunge pana la Burgas pe tronsonul Varna-Burgas construit de bulgari. Banii pentru autostrada de granitaar putea veni partial de la Comisia Europeana prin fonduri structurale de la Banca de Cooperare si Dezvoltare a Marii Negre sau din alte surse care urmeaza sa fie analizate, spune directorul general.
Pitesti-Sibiu, fara solutie de cinci ani
Introducerea unei noi autostrazi in proiectele existente in conditiile in care Ministerul Transporturilor nu are solutii de finantare nici pentru cele actuale este o ciudatenie. Problema cea mai mare a coridorului IV este autostrada Pitesti-Sibiu, tronson extrem de important pentru continuitatea coridorului, si a carui realizare este foarte scumpa. Traseul acesteia cuprinde zone in care trebuie adoptate solutii constructive speciale ca urmare a alunecarilor de teren. Potrivit unei declaratii recente a ministrului Anca Boagiu, sunt cautate "oportunitati de finantare" pentru tronson. Cautarile Transporturilor nu sunt noi, toti ministrii din ultimii ani au avut astfel de cautari care dureaza de cel putin cinci ani. Estimari guvernamentale de acum doi ani aratau ca numai construirea celor 120 de kilometri dintre Pitesti si Sibiu va costa aproximativ 3 miliarde de euro. Realizarea a 700 de kilometri de autostrada intre Nadlac si Constanta, fara a socoti tronsonul mentionat mai sus, ar mai presupune alocatii totale de 3,5 miliarde de euro, la un pret de 5 milioane euro pe kilometru. Un sfert din bani vor trebui pusi de Romania, adica aproape 900 de milioane de euro, fara a mai vorbi de cheltuieli neeligibile precum, taxe, exproprieri, TVA, mutari utilitati. Aceste cheltuieli neeligibile pot dubla necesarul alocatiei de la bugetul de stat, dupa cum spunea fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu. Presupunand ca terminarea coridorului va avea loc in urmatorii trei ani, vor trebui alocati anual de la buget intre 300 si 600 de milioane de euro, numai pe Coridorul IV, fara a vorbi de tronsonul Pitesi-Sibiu, de continuarea autostrazii Transilvania, de intretinerea drumurilor nationale, de reparatii capitale ale acestora sau de plata datoriilor catre constructori, care atinge in prezent nivelul de 1,4 miliarde lei. Inca un proiect care va greva anual bugetul de stat cu 50-100 de milioane de euro este de aceea discutabil, in absenta unui plan national de autostrazi pe termen lung, fundamentat financiar corespunzator.
(Marti 30.11.2010 07:56, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Autostrada Ploiesti- Brasov va costa 1,36 miliarde de euro si va fi construita de CCCC International din China si Makyol din Turcia, in perioada 2020-2024 (22.05.2019)
Stadiile autostrazilor Bucuresti-Timisoara si Ploiesti-Brasov (17.05.2019)
CFR Infrastructura dubleaza linia Gara de Nord- Aeroportul Otopeni (20.04.2019)
Concorde Old Bucharest Hotel este locatia in care farmecul Centrului Vechi se imbina perfect cu facilitati de ultima generatie (20.03.2019)
Ilie Serbanescu: Salariile mici din Romania - simbolul aservirii si jecmanirii coloniale (15.03.2019)
Lucrarile la metroul spre Aeroportul Henri Coanda vor incepe in a doua jumatate a acestui an (10.03.2019)
AFI Europa vrea sa cumpere Casa Radio cu 60 de milioane de euro (12.02.2019)
Myplant & Garden 2019 (25.01.2019)
Incepe constructia autostrazii Sibiu - Pitesti totalizand 68 de kilometri (21.01.2019)
Dragos si Adrian Paval, proprietarii Dedeman, vor construi un stadion de 25 de milioane de euro la Bacau (14.12.2018)
 CURS VALUTAR
Joi 21.11.2019
1 EUR 4.7808 lei +0.07%
1 USD 4.3144 lei -0.06%
1 HUF 0.0143 lei -0.14%
1 RUB 0.0677 lei +0.30%
1 BGN 2.4444 lei +0.07%
1 MDL 0.2478 lei +0.57%
1 Gr. AUR 203.6385 lei -0.56%
Toate valutele
Joi 21.11.2019, BNR
Penthouse de vanzare - Maria Rosetti 38
Interviu / Exclusiv
Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Ultimele cautari
arta
becali
todoran jenica
monden autohton
andrei
andrei
accident rutier in brasov 2010
calarasi
legea
maria simion
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
antena
lista
accident
rezultate
pro
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
accidente rutiere 2010 cluj bihor
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2019 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0647 sec.