Ziarul de Cluj informeaza: "Autostrada Transilvania are, de sambata 52 de kilometri". Puteti citi in continuare in ce consta
cel mai mare avantaj al inaugurarii tronsonului Turda - Campia Turzii de 10 km: scurtarea cu zeci de minute a drumului prin evitarea traficului de cosmar de pe DN1 intre cele doua municipii.
Premierul Emil Boc, impreuna cu oficiali ai Ministerului Transporturilor si ai constructorului magistralei, consortiul Bechtel - Enka, au inaugurat sambata cei 10 kilometri ai segmentului de autostrada dintre Turda si Campia Turzii. De sambata este deschis circulatiei intreg tronsonul 2B (singurul complet finalizat) al Autostrazii Transilvania. Inca nu este lamurita problema datoriilor catre constructor si modalitatea de derulare a contractului intre minister si constructor in 2011.
Inca de vineri seara, in jurul orei 18, deja o parte din masinile oficiale erau aliniate in zona intrarii de la Luna pe Autostrada Transilvania. "Sunt cel putin 10 masini cu girofare, e agitatie mare, sunt o sumedenie de oameni cu veste reflectorizante. Cred ca fac repetitie generala pentru maine dimineata", ne-a declarat un martor ocular.
Principalul avantaj al tronsonului inaugurat sambata este castigarea de zeci de minute bune pe relatia Cluj-Mures, sustin soferii. "Fac de doua ori pe saptamana drumul Cluj - Brasov si am folosit si pana acum traseul prin Turda, Targu Mures si Sighisoara. Insa nu foloseam tronsonul de autostrada Gilau - Turda, pentru ca pierdeam destul de mult timp pana ajungeam, din Cluj-Napoca, pe autrostrada. Insa acum, daca se deschide circulatiei portiunea Turda - Campia, voi folosi si eu autostrada si sunt sigur ca voi economisi aproape o ora", sustine un conducator auto la o companie clujeana.
Alt sofera a invocat, in schimb, posibilitatea evitarii traficului aglomerat dintre cele doua municipii. "In mod normal, drumul dintre Turda si Campia se poate face cam in 30 de minute asta din cauza numeroaselor treceri de prietoni din zona industriala al Turzii. Cei 10 km de autostrada dintre cele doua orase imi economisesc timp si scad riscul de accidente. Unde mai punem ca in zilele nu foarte aglomerate, sigur e radar la agatat intre Turda si Campia".
Inaugurarea celor 10 km lasa deschisa principala problema: cea a continuarii lucrarilor. "Nu avem, deocamdata, nici o proiectie pentru cum vom lucra in 2011. Noi mai trebuie sa primim inca 90 de milioane de euro aferente lucrarilor din 2010. Lucrarile nu s-au efectuat numai pe acest tronson ci si la Suplacu de Barcau (sectiunea 3C ). Ar fi bine sa stim cum sa ne organizam, sa vedem de cati oameni mai avem nevoie", a declarat directorul de comunicare al Bechtel Romania, Bogdan Sgarcitu. El a precizat ca la Bechtel, in prezent, lucreaza circa 1.200 de persoane. "Vin toti la serviciu, dar in ultima vreme, multi nu prea mai au ce sa lucreze", a precizat acesta. Directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, administratorul sectorului 2B, nu a putut fi contactat.

Sectiunea de 10 km Turda - Campia Turzii in cifre

Sectiunea de 10 km dintre Turda si Campia Turzii include doua noduri rutiere (Turda si Luna), 9 structuri (pasaje subterane si supraterane) si 48 de podete, au declarat oficialii Bechtel. Pe acest sector s-au efectuat urmatoarele lucrari si s-au folosit urmatoarele materiale:
Excavare 475.000 m3
Umplere 1.500.000 m3
Beton 43.000 m3
Fundatie balast si piatra sparta 260.000m3
Asfalt 190.000 tone
Gard protectie 42.000 m2
Parapeti 55.000 m
Marcaj rutier 14.500 m2