Gandul explica de ce statul nu poate cere soferilor taxa de autostrada acum, in Romania. Puteti citi in continuare explicatia.
Intretinerea celor doua autostrazi din Romania, Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Cernavoda, a fost deja atribuita unor consortii iar contractele expira in 2012.
Pana la acea data statul nu poate impune o taxa de autostrada pe A1 si A2 Taxa pentru mersul pe una dintre cele doua autostrazi ale Romaniei, de 3-4 euro pe 100 de kilometri, pe care Ministerul Transporturilor ar vrea sa o introduca in paralel cu rovinieta, nu poate fi ceruta soferilor decat peste doi ani. Documentul in care se precizeaza instaurarea noii taxe, care este deja pe masa Guvernului, cu avizul Transporturilor si al Finantelor, nu se poate aplica pentru autostrazile A1, Bucuresti - Pitesti, si A2, Bucuresti-Cernavoda decat incepand din 2012.
Motivul este stiut inclusiv de oficialii de la Transporturi: Comisia Europeana interzice dubla taxare pe accesul la infrastructura, astfel ca statul poate impune o astfel de taxa doar daca, prin licitatie, da in concesiune administrarea si intretinerea celor doua autostrazi unor parteneri privati. Pentru ca sunt deja semnate doua astfel de contracte, de intretinere multianuala, si acestea expira in 2012, noua taxa ar putea fi ceruta cel mai devreme peste doi ani.