Recentul facelift nu a schimbat vizibil imaginea de dur a lui Pathfinder, insa a adus schimbari ce aduc mai mult rafinament si performante dinamice superioare.

Pathfinder a fost construit de la bun inceput pentru a reprezenta un echilibru cat mai bun intre o masina de familie si un off roader veritabil, care sa beneficieze din plin de experienta Nissan in acest domeniu. Schimbarile operate pentru versiunea 2010 nu sunt chiar usor de remarcat cand vorbim de exterior. Ajustari fine ale capotei si grilei radiatorului s-au vrut doar o mica modernizare a exteriorului si nu o renuntare totala la trasaturile si liniile ferme, altminteri un "must-have" pentru orice 4x4 care se respecta. Interiorul este cel care a cunoscut cele mai multe schimbari, iar acest lucru este mult mai usor vizibil si denota ambitia Nissan de a accede catre un statut mai elevat, chiar premium. Plansa de bord este complet noua, iar materialele mai bune calitativ. A fost introdus de asemenea sistemul Nissan Connect Premium, ce integreaza navigatia GPS cu display tactil, DVD-playerul si mediul de stocare cu hard-disk de 40Gb si multiple posibilitati de interconectare cu iPod si deviceuri USB.

Infuzie de tehnologie

Formula lui Pathfinder este in continuare bazata pe structura solida construita pe un sasiu rigid, ce dispune de suspensii independente pe ambele punti, dar care insa nu s-au dovedit foarte eficiente in lupta cu denivelarile pe care le-am intalnit din belsug pe sosea, dar mai ales in afara acesteia. Sistemul de tractiune All-Mode 4x4 ofera trei moduri de lucru, de la 4x2, cand tractiunea este asigurata doar pe puntea spate, 4x4 "lock", cu raport fix intre punti, dar si un mod "Auto" foarte performant, ce se descurca admirabil in conditii diverse si mai ales in teren accidentat, unde se remarca printr-o reactie foarte rapida, aproape predictiva. Sistemul asigura si un grad inalt de siguranta activa datorita interactiunii cu sistemul ESP, ce devine astfel mult mai eficient.






Pentru abordari si mai serioase in afara terenului, Pathfinder dispune si de un reductor mecanic, ce se poate actiona foarte usor din acelasi buton din care se comuta modurile de lucru ale sistemului de tractiune. Un alt aspect important la actualul Pathfinder il reprezinta motorizarea. Propulsorul diesel de 2.5 litri a fost revizuit si dispune acum de 190 CP, dar si de un consum de combustibil usor ameliorat, care la un mers fara excese l-am situat in testul nostru la un nivel mai mult decat rezonabil, de 8.1 l/100 km, chiar sub nivelul declarat de producator. Infuzia de putere este sesizabila imediat si consta in demaraje foarte puternice si o mare usurinta de a atinge si sustine viteze ridicate. Livrarea cuplului nu este insa suficient de liniara, iar acest lucru se observa cel mai usor pe sosea unde reprizele sunt scurte, dar violente, dar si in teren accidentat unde mentinerea aderentei in anumite conditii poate fi problematica. Cutia de viteze manuala dispune de sase trepte corect etajate, dar schimbatorul de viteze este usor imprecis si necesita mult efort pentru actionarea sa, mai ales cand vorbim de cuplarea in marsarier.