Construit din dragoste pentru europeni, Infiniti FX 30d le face viata grea unor modele SUV precum BMW X6 sau Porsche Cayenne, gratie noului propulsor diesel de 3.0 l si 238 CP.
In rest, acelasi design agresiv, acelasi interior de top si o dinamica peste asteptari chiar daca este hranit cu motorina.Primele fotografii oficiale cu noul Infiniti FX au creat panica in randul concurentilor. Unii au lansat sloganuri de tipul "primul SUV coupe", in timp ce altii au inventat noi clase - SAV (Sport Activity Vehicle) - cu scopul de a-si asuma cateva lucruri pe care, sincer vorbind, si le-au atribuit fara drept. In momentul lansarii generatiei precedente de FX, concurenta nu acorda o mare incredere SUV-ului cu spate plonjat si alura de coupe.Timpul a trecut, caroseria de SUV coupe a luat amploare, iar asezonarea la un motor diesel a fost o chestiune de timp. Cum era firesc, Infiniti a prins ideea si pana la lansarea unui nou propulsor diesel nu a mai fost decat un pas, foarte mic ca timp, dar foarte mare din punct de vedere tehnologic - 3.0 l, V6 diesel, 238 CP si 550 Nm, care promite un consum mediu de numai 9 l/100km ... de motorina.

Un vis urat …

Sa vezi in oglinda retrovizoare un FX, fie el si diesel, cu siguranta iti da cateva emotii si cea mai buna solutie este sa-l lasi sa te depaseasca. La prima vedere, nimic nu tradeaza apetitul pentru motorina sau linistea de la bord. La exterior, singurul lucru care aminteste de V6 diesel este sigla de pe capota portbagajului, de altfel discreta.

… devine frumos

Visul urat devine unul foarte frumos atunci cand ajungi la interior, unde luxul si calitatea sunt la ele acasa. FX este genul de masina gandita pentru pasageri, spatiul interior fiind peste media clasei. Ca termen de comparatie, spatiul din spate este fara doar si poate mai generos decat cel din X6, dar nu la nivelul celui din noul Cayenne. Pasagerii locurilor din fata sunt rasfatati cu o multitudine de reglaje pentru scaunele incalzite si ventilate. La capitolul gadgeturi, ne-a surprins intr-un mod placut noul sistem de avertizare la parasirea accidentala a benzii de rulare. Butonul este marcat cu FCW LDW si, odata apasat, te avertizeaza atat sonor cat si vizual cand masina paraseste banda de rulare fara a semnaliza. Interesant este ca acest sistem are si rol corector, franand rotile de pe partea care paraseste banda, masina revenind in deplina siguranta pe banda initiala.


30d, perfect barbatesc







Marea surpriza a venit din partea propulsorului, vedeta testului efectuat la Barcelona. Am avut ocazia sa-l conduc atat pe autostrada, cat si pe drumuri virajate, late cat numai un FX. Este singurul propulsor diesel din gama Infiniti - 3.0 l, V6 diesel si 238 CP - care din prisma pretului este o alternativa la 3.7 l benzina V6 de 320 CP. Odata apasat butonul Start, la interior isi face simtita prezenta "vocea" unui motor diesel care toarce rotund, dar apasat. Spre deosebire de concurenta, sunetul este mai grav, tipic unei marci puternice cum este Infiniti. In primele trepte de viteza cuplul de 550 Nm impresioneaza si pune in miscare cu usurinta cele peste 2 tone. Motorul este disponibil doar impreuna cu cutia automata cu 7 trepte, care schimba rapid si reuseste sa ofere un consum de carburant surprinzator de mic. Pe autostrada, antifonarea excelenta si treapta a 7-a etajata lung te fac sa percepi viteza de 130 km/h ca la 100 km/h in cazul majoritatii modelelor concurente. Consumul real de carburat la aceasta viteza este in jurul valorii de 8 l/100km, o cifra excelenta, demna de un motor diesel de 2000 cmc, amplasat pe o limuzina de clasa medie.In schimb, pe drumul virajat, FX 30d este penalizat de masa mare, precum si de montantii grosi care reduc vizibilitatea. Motorul se achita onorabil de sarcini, fiind ajutat si de rotile spate directoare care vireaza cu cateva grade pentru o abordare mai buna a virajului. Intr-un stil de condus alert, consumul mediu afisat de computerul de bord a ajuns la 14 l/100 km, un consum in limita clasei SUV, categoria 3.0 l V6 diesel.