Johnson Controls a demarat recrutarile de personal pentru fabrica de la Craiova, care se va deschide chiar in incinta Ford. Furnizorul de scaune si interioare auto este al doilea care perfecteaza operatiuni de productie chiar in curtea Ford, dupa ce Lear Corporation (tot americani) se ocupa deja de partea de cablaje in uzina craioveana. Un alt furnizor Ford angajeaza 600 de oameni, dar din Bals.

Furnizorii de componente si echipamente pentru autoturismele care vor fi produse la Ford au inceput sa se replieze in jurul fabricii din Craiova. Pana in prezent, au decis sa-si deschida fabrici in Craiova furnizori care lucreaza si pentru uzinele Dacia de la Mioveni. Dupa ce Lear Corporation si-a deschis operatiuni chiar in interiorul uzinei craiovene care apartine Ford, a venit randul furnizorului de scaune auto sa apara in zona. Ambii furnizori fac parte din grupuri americane, cu operatiuni in mai multe tari si pe mai multe continente.
Compania Johnson Controls isi deschide fabrica in Craiova, dar nu in Parcul Industrial, cum se credea initial, pentru ca acolo nu au loc furnizorii. Fabrica va fi inaugurata chiar sub geamurile clientului Ford, mai exact in incinta uzinei producatoare de autoturisme de la Craiova. Ieri, Johnson Controls a publicat in GdS anunturile de recrutare de personal, iar in anunturi era clar stipulat ca posturile scoase la concurs sunt "pentru noua noastra fabrica din Craiova". Pentru inceput, furnizorul de echipamente a scos doar sapte posturi: de ingineri, asistent manager, operator IT si cativa specialisti intretinere. Surse apropiate fabricii Ford au precizat, pentru GdS, ca Johnson Controls urmeaza sa deschida noua fabrica din Craiova chiar in incinta Ford, iar activitatea ar urma sa inceapa in cateva luni. Compania va produce scaune pentru noul autoturism marca Ford, care va fi produs la Craiova in anii care urmeaza, asa cum a anuntat in mod public directorul pentru Romania al Johnson Controls, Edwin Zachary, la sfarsitul anului trecut. La nivel oficial, Johnson Controls nu a putut preciza cati oameni angajeaza la Craiova, reprezentantii companiei spunand ca toate fabricile au luat concediu in luna august, inclusiv cele din Germania, unde se afla sediul central pe Europa.

Johnson Controls, furnizor Dacia

In acest moment, Johnson Controls are trei fabrici in Romania deschise in apropierea uzinelor Dacia de la Mioveni, la Pitesti si Ploiesti. Compania activeaza in Romania din 2004. La sfarsitul lui 2008, Johnson Controls avea afaceri in Romania de 568 de milioane de lei si peste 2.000 de angajati, potrivit datelor publicate in bilantul contabil. In industria auto, Johnson produce scaune, banchete si chiar borduri. Firma lucreaza deja pentru Ford chiar din fabricile din Romania, unde face huse pentru Ford Focus si C-Max.

Lear Corporation - primul furnizor Ford

Un alt furnizor Ford care a ales sa lucreze chiar sub nasul celor pentru care desfasoara activitati este Lear Corporation, companie cu sediul central in Southfield, in statul american Michigan. Compania este specializata in sisteme electrice. Surse apropiate Ford Romania sustin ca in fabrica din Craiova, Lear perfecteaza cablaje pentru masinile produse aici. Deja Lear a angajat craioveni pentru operatiunile sale din interiorul uzinei Ford, spun sursele noastre. Lear are afaceri in Romania din 2001. Potrivit Ministerului Finantelor, in 2008 firma a avut o cifra de afaceri de 187 de milioane de lei, o pierdere neta de 37 de milioane de lei si un numar mediu de salariati de 2.001 persoane.

Furnizorii se pliaza in jurul Ford

Un alt furnizor a decis sa investeasca in zona, de data aceasta in judetul Olt, in Bals. Este al treilea furnizor care vine aproape de Ford, ceea ce arata ca lucrurile incep sa se miste in jurul fabricii. Lucrurile sunt clare in ceea ce priveste acest al treilea furnizor. "Ei vor sa creeze 600 de locuri de munca in Bals si investesc 60-70 de milioane de euro. Contractul il perfectam dupa 15 septembrie, iar lucrul il vom incepe la 1 februarie 2011", a precizat primarul din Bals, Ady Madalin Teodorescu. El a spus ca investitorul a preferat sa-si deschida fabrica in Bals, "pentru ca aici are toate utilitatile cerute - gaze, curent, acces la drum european - este aproape de Ford. In plus, angajarea a 600 de oameni inseamna foarte mult pentru Bals", a aratat primarul Teodorescu. El a mai declarat ca furnizorul se va ocupa de partile de plastic ale autoturismelor Ford.

Cum a pierdut Craiova 600 de locuri de munca

Coincidenta sau nu, investitorul care a ajuns la Bals are acelasi obiect de activitate cu un furnizor care a discutat initial cu oficialii doljeni de la Parcul Industrial Craiova. Ar putea fi vorba despre Rochling Automotive Italia - producator de componente din plastic pentru autoturisme, care a ofertat mai intai pentru Parcul Industrial Craiova. Daca se dovedeste a fi acelasi investitor, inseamna ca municipiul Craiova a dat cu piciorul la 600 de locuri de munca, petru simplul fapt ca in parc nu mai sunt locuri pentru companii noi.

Ford nu comenteaza

Zilele trecute, fostul presedinte al Ford Europa, John Fleming, actual presedinte pentru productie si relatii privind aspectele de munca in cadrul Ford Motor Company, confirma oficial ca exista furnizori care lucreaza pentru Ford atat in incinta companiei, cat si in afara ei. Ieri, Ford nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informatiile despre furnizori Ford din incinta unitatii de productie de la Craiova: "Politica Ford este aceea de a nu face comentarii cu privire la reteaua noastra de furnizori".