"M-am nascut ca sa fiu rege! Pentru mine nu e lege". Versurile acestea, apartinand formatiei Vank, a parut ca le fredoneaza pick-up-ul Ford Ranger XLT atat pe asfalt, cat si off-road.

Barbar, brutal, masiv. Acestea sunt epitetele potrivite pentru Ford Ranger XLT. Nu sunt singurele, caci gama de adjective ce i se potrivesc ca o manusa Ranger-ului include si ascultator, fiabil, chiar si surprinzator. Ranger a fost creat sa fie un 4x4 pe care sa poti pune baza in orice conditii.
Pe asfalt, masina impresioneaza prin senzatia de "king of the road" pe care o ofera celui de la volan si pe care o poti intalni doar la comenzile concurentilor directi, alte "brute" precum Mitsubishi L200, Nissan Navara sau Isuzu D-Max. In ciuda masivitatii, Ranger nu ridica atat de multe probleme in trafic, iar la drum in exterior nici atat, fiindca orice sub dimensiunile unui tir se va da la o parte sau, daca e vorba de masini venind pe sensul opus, vor intra inapoi in coloana. Pe asfalt e suficienta tractiunea spate pentru a propulsa masina la o viteza de croaziera respectabila.
Sub capota "padurarului" american se gaseste un diesel turbo de 143 de cai-putere si 330 Nm cuplu. Trebuie tinut minte in depasiri ca Ranger-ul are o masa proprie de peste 1,8 tone, asa ca trebuie folosit pantoful marimea 46 si calcata cu simt de raspundere pedala de acceleratie. Motorul Duratorq de 2.5 litri surprinde, are forta suficienta si nu te lasa la greu.

Bun la off-road

In ceea ce priveste comportamentul pe sosea, mai trebuie spus ca Ranger-ul nu ruleaza comod pe drumurile denivelate din cauza puntii spate. Din constructie, aceasta este rigida si beneficiaza de arcuri lamelare. Configuratia aceasta este buna pe teren accidentat sau cu bena incarcata, insa, pe sosea, ii confera masinii un caracter saltaret la denivelari sau cand treci peste limitatoarele de viteza de tipul celor montate la trecerile de pietoni din orase. Terenul de joaca al lui Ford Ranger nu este insa asfaltul. "Acasa" pentru acest monstrulet 4x4 inseamna gropile, santurile. In conditii off-road, tractiunea integrala se poate cupla prin manevrarea unui schimbator plasat langa cel de viteze. Un martor in bord te anunta ca sistemul 4x4 este pornit, cu posibilitatea de a cupla si un diferential pe puntea fata astfel incat rotile sa traga la unison. Daca nu e suficient, ai la dispozitie un reductor de cuplu ce permite rularea in regim "4WD Low" si, in acest mod de tractiune, totul e posibil. Ranger-ul isi va croi drum pe oriunde, sfidand obstacolele.
Sleaul plin cu namol pe care il vedeti in fotografie a fost printre cele mai mici dintre cele atacate de Ranger, acest loc fiind singurul care ne-a permis sa coboram pentru a face fotografii. Dupa cele indurate in restul timpului, Ranger-ul a iesit innamolit pana la plafon, dar s-a descurcat minunat. Inca o chestiune surprinzatoare: pretul unui Ranger la dealerul local din Craiova este sub 20.000 de euro, cu TVA inclus.
Specificatii tehnice
Motor: 2.5 Duratorq TDCi DOHC
Putere maxima: 143 CP/3.500 rpm
Cuplu maxim: 330 Nm/1.800 rpm
Transmisie: manuala 5+1 trepte
Masa proprie: 1.845 kg
Sarcina utila neta: 1.100 kg