Presedintele Traian Basescu a fost prezent, joi, la Palatul Regal, la aniversarea a 10 ani de la privatizarea Uzinelor Dacia. El i-a indemnat pe romani sa cumpere Dacii.
"Romani, cumparati Dacii!", a spus presedintele dupa ce a incercat noul model Dacia Sandero Stepway, l-a analizat in amanunt si a pus intrebari in legatura cu datele tehnice ale automobilului.
Presedintele le-a recomandat romanilor noua Dacie doar dupa ce i-a testat performantele. Cand Dacia Sandero Stepway a fost dezgolita, prima impresie a presedintelui a fost ca "Arata bine".
Apoi, pe cand se afla la volan, s-a aratat incantat de ce poate si le-a spus celor de la Renault s-o adapteze pietei din Romania: "Eu timp am, macar s-o faceti voi pentru piata interna".
Nu in ultimul rand, dupa ce a iesit din automobil, Basescu a tinut sa-i informeze pe reprezentantii Renault ca usile "se inchid mai frumos decat la Logan".
Presedintele Traian Basescu s-a declarat mandru de faptul ca a luat hotararea de a privatiza Uzinele Dacia. El a precizat ca "daca privim realitatile cifrelor, ne dam seama ca nimeni nu a fost pregatit pentru acest succes, nici macar partea franceza".
"Imi aduc aminte ca in hotararea de Guvern, Renault trebuia sa investeasca circa 200 de milioane de dolari", povesteste seful statului la implinirea a 10 ani de cand Renault a preluat oficial uzina de automobile Dacia, de la Pitesti. Succesul Daciei alaturi de Renault se datoreaza inteligentei, harniciei si dedicatiei celor 18.000 de muncitori de la Dacia Renault, mai spune liderul de la Cotroceni.
"A fost probabil singurul subiect necontroversat in privatizarile din Romania si singura investitie sustinuta constant si nepusa sub semnul intrebarii", a mai sustinut Traian Basescu la aniversarea a 10 ani de la privatizarea Uzinelor Dacia.
Povestea automobilelor Dacia incepe in 1966 cand conducerea de la Bucuresti a ales compania Renault pentru a produce un autoturism autohton sub licenta straina. Uzina de la Pitesti a inceput sa produca masini un an si jumatate mai tarziu, iar inaugurarea oficiala a avut loc pe 20 august. Primul autoturism iesit de pe platforma a fost Renault 8. Din acest model a derivat putin mai tarziu Dacia 1100 si ceva mai tarziu modelul 1300.
Un moment important in istoria marcii a fost in 1978, cand a expirat licenta Renault, iar modelele au inceput sa fie facute in intregime de romani. Dupa revolutie apare Dacia Liberta, ultimul model pe platforma veche. Asta deoarece in 1995 a fost lansata Dacia Nova, primul autoturism suta la suta romanesc. Uzina de la Mioveni a fost preluata, dupa peste 30 de ani, de grupul Renault. In acelasi an a fost anuntat modelul Logan.
Renault marcheaza, joi, 10 ani de la preluarea Dacia, la 2 iulie 1999, perioada in care a investit in Romania 1,5 miliarde euro. Renault are 18.000 de angajati in Romania, iar activitatile sale genereaza, in total, 130.000 de locuri de munca in intreaga economie.