Romania a construit 281 de kilometri de autostrada (daca este luata in calcul refacerea completa a autostrazii Bucuresti-Pitesti) in aproape 20 de ani si a modernizat doar 28% din cei 16. 369 de kilometri de drumuri nationale, din care 6. 072 de kilometri drumuri sunt deschise traficului european. Lucrarile la autostrada Bucuresti-Pitesti, prima din Romania, au ridicat numeroase semne de intrebare legate calitatea lucrarilor, aceasta necesitand numeroase reparatii, iar preturile la care au fost atribuite lucrarile au fost apreciate ca fiind exagerat de mari. Si lucrarile finalizate la Autostrada Soarelui Bucuresti-Constanta au ridicat, de asemenea, numeroase probleme, legate de neconformitati la suprafata stratului de rulare, aparitia de fisuri si chiar gropi. Tronsoanele autostrazii au o garantie de doar doi ani, iar primele gropi au aparut deja la doar un an dupa ce autostrada a iesit din garantie. In acest caz, firmele constructoare (printre care, CCCF, Astaldi Spa, Colas, Max Boegl si Yuksel Makimsan Ener) nu mai pot fi trase la raspundere. La aceasta autostrada sunt finalizati 152 de kilometri, dintr-un total de 225. Tronsonul Cernavoda-Constanta se estimeaza a fi finalizat in 2011, contructorii fiind compania franceza Colas si consortiul format din companiile Astaldi& Max Boegl.