Americanii de la Ford nu sunt interesati sa preia toate terenurile detinute de Daewoo România, ci doar pe cele necesare desfasurarii activitatii. Restul va ramâne în proprietatea statului, care va înfiinta o noua societate în acest scop. Reprezentantii Ford si cei ai Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului s-au întâlnit în fiecare zi din aceasta saptamâna, pentru a finaliza negocierile privind achizitionarea pachetului majoritar de actiuni pe care statul le detine la Automobile Craiova. Întâlnirile au durat de fiecare data pâna seara târziu, pentru ca Ford doreste sa revizuiasca toate clauzele contractului de privatizare, astfel încât totul sa fie clar dupa preluarea societatii. Potrivit unor surse din piata, la întâlnirea de marti, care s-a terminat dupa miezul noptii, au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzactiei, iar ieri trebuia revizuit întregul document. Presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a anuntat marti ca a discutat foarte mult cu reprezentantii Ford, pentru ca în joc nu este o tranzactie obisnuita. „Practic, când vinzi o afacere, nu vinzi doar locul unde sa faci productia, ci si utilajele si know-how-ul, si piata de desfacere. De data aceasta, Ford vine cu propria piata de desfacere, cu propriul know-how, cu propriile utilaje, cu investitii majore, de 675 de milioane de euro, deci, practic, ei iau doar locatia în care sa-si desfasoare activitatea si forta de munca. Tranzactia va fi una speciala, în care ei vor plati pentru ceea ce iau de fapt, locatia unde o sa-si desfasoare activitatea si forta de munca“, a mai spus Atanasiu. Potrivit datelor postate pe site-ul AVAS, în cadrul negocierilor n-a fost vorba despre nici o datorie pe care ar fi trebuit s-o accepte Ford, o data ce Autoritatea a prezentat corect societatea atât în privinta activelor, cât si a pasivelor.Statul îsi trage firma pentru terenuriÎn ceea ce priveste terenul Daewoo, Atanasiu a aratat ca Ford nu vrea sa faca afaceri imobiliare, fiind interesat doar de locatia unde-si va desfasura activitatea. „Vor achita o suma de bani care va fi plata pentru pachetul de actiuni pe care îl vindem. Si fiindca nu vor sa faca afaceri imobiliare, am gasit o formula prin care, dupa vânzare, terenurile care s-ar fi pretat la astfel de afaceri sa treaca într-o societate la care AVAS va fi proprietar proportional cu cota care îi revine ca actionar cu 72 la suta la Automobile Craiova“, a precizat presedintele AVAS. La constituirea societatii Daewoo Automobile România, s-a convenit prin contractul de societate ca Automobile Craiova sa transfere catre aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, cladirilor, masinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor si oricaror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Toate capacitatile de productie ale Automobile Craiova se afla în prezent în proprietatea Daewoo Automobile România, cu exceptia celor care, din cauza gradului de uzura, au fost deja casate.Noul Fiesta ar putea fi produs la CraiovaLa sfârsitul saptamânii trecute, surse apropiate negocierilor afirmau ca partile au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante. Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat saptamâna trecuta ca procedura de due diligence a fost finalizata, iar partile au convenit asupra pretului pentru încheierea tranzactiei, astfel ca mai trebuie discutate numai câteva aspecte ale contractului. Fleming a afirmat pentru Sunday Times ca va fi necesara o perioada cuprinsa între 12 si 15 saptamâni de la finalizarea acordului de vânzare pentru adaptarea uzinei la productia modelelor auto Ford. El nu a mentionat care vor fi modelele auto pe care Ford le va produce la Craiova, dar noul Fiesta este cel mai probabil candidat. Acesta urmeaza sa fie prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt.Ford pune conditii furnizorilor În timp ce autoritatile centrale au anuntat ca sigura încheierea tranzactiei pentru fabrica de automobile de la Craiova, doljenii au început deja sa se gândeasca la subiectele conexe afacerii: locuri de munca si bine platite sau cresterea preturilor la terenuri. Prefectul Silviu Dumitru a declarat ieri ca Ford îsi va aduce în judet toti colaboratorii, însa acestia îsi vor construi afacerile la câteva zeci de kilometri de municipiul resedinta din cauza concurentei cu Ford pe piata fortei de munca. „Fordul vine cu toti colaboratorii si fiecare îsi va face câte o fabricuta. Nu în Craiova, dar pe o raza de 30-40 de kilometri pentru ca e concurenta pe forta de munca si Ford le va spune sa se stabileasca în alta parte, nu în Craiova“, a spus Silviu Dumitru. Prefectul este de parere ca, în conditiile în care Ford se stabileste la Craiova, iar Electroputere va fi privatizata, infrastructura orasului se va dezvolta, în special cea aeroportuara, care lasa în prezent mult de dorit.