Firmele care au ca profil de activitate productia si comercializarea produselor de mobilier reprezinta o afacere care a generat de-a lungul timpului profituri frumoase. O firma axata pe productia si comertul pieselor de mobilier necesita o investitie serioasa, însa profitul este direct proportional cu sumele investite în liniile de productie. Principiul pe care se bazeaza o astfel de afacere este ca volumul mare de productie genereaza venituri mari. Cerintele pe care le impune o astfel de firma, pornind cu o singura linie de productie, sunt terenul pe care trebuie amenajata o hala de productie, utilaje si o echipa de aproximativ 20-25 de muncitori. Demararea unei afaceri pe acest profil se poate face cu ajutorul creditelor pentru investitii ori al creditelor start-up destinate IMM-urilor, conform practicii în domeniu. În mare, se poate spune ca la o investitie de 150.000 de euro, care se poate amortiza în maximum cinci ani, se poate cofinanta prin credite sau fonduri europene destinate investitiilor în IMM-uri. O linie de productie, pentru început, se poate amenaja într-o hala de 800-1.000 de metri patrati, restul banilor fiind necesari pentru utilaje. Se impun produsele cu grad ridicat de calitate, motiv pentru care producatorii care deja activeaza pe piata de profil recomanda investitia în utilaje performante. Problemele pe care le întâmpini daca începi o astfel de afacere sunt legate de forta de munca. „În prezent nu ai de unde sa angajezi oameni calificati în domeniul tâmplariei pentru ca nu mai exista scoli de meserii“, declara Adriana Stoian, administratoare a firmei Adrivil Plast, din Craiova.Din Craiova, în toata taraFirma Adrivil Plast activeaza în domeniul productiei de mobila pe piata craioveana, dar si în alte zone ale tarii, începând cu 2003. Conform Adrianei Stoian, investitia initiala de aproximativ 150.000 de euro în prima linie de productie s-a amortizat în mai putin de trei ani. Suma a provenit în mare parte din fonduri PHARE.Firma a reusit, de altfel, ca în 2005 sa se plaseze pe primul loc în topul celor cu acest profil de activitate, primind si o recunoastere din partea Consiliului Local al IMM-urilor pentru dinamica si ritmul de dezvoltare. Bazându-se pe ideea ca un volum de productie mai mare poate duce la cresterea vânzarilor, investitiile ulterioare în utilaje s-au ridicat la o valoare aproximativa de 1,5 milioane de euro. În 2007, rulajul lunar de capital al firmei se ridica la aproximativ cinci miliarde de lei vechi, cu o cifra de afaceri anuala de aproximativ 60 de miliarde de lei vechi. Profitul înseamna aproximativ 10% din cifra de afaceri. Planurile de viitor ale firmei includ extinderea activitatii si cresterea capacitatilor de productie. Conform Adrianei Stoian, secretul succesului este calitatea produsului, aceasta fiind criteriul de baza al pietei.