MAGAZIN: Teofaniile si hipercivilizatiile (Autor: DAN D. FARCAS)
Am prezentat, in articolele anterioare, trei categorii de magii: fenomenul OZN, rapirile si vechile traditii, pentru a sustine ipoteza ca Pamantul e monitorizat, de mult timp, de hipercivilizatii. O a patra categorie de asemenea magii ar putea fi miracolele religioase. Aceasta afirmatie se confrunta, de la bun inceput, cu doua prejudecati culturale extrem de tenace si cu o inalta incarcatura emotionala. Stiinta va nega existenta miracolelor religioase (conform sablonului nu pot exista, deci nu exista), iar religia, daca nu va respinge, pur si simplu, ca pe o blasfemie, ipoteticul amestec dintre fenomenul religios si presupusele hipercivilizatii, va spune ca manifestarile oricarei puteri nepamantene, alta decat Dumnezeu, sunt uneltiri ale diavolului, de care e bine sa ne pazim cat putem de mult. Totusi, problematica nu poate fi expediata atat de simplu. Aparitiile de personaje sfinte, numite si teofanii, sunt mai frecvente si mai bine documentate decat se crede indeobste. Jacques Vallée a analizat un numar de aparitii ale Sfintei Fecioare (Guadalupe, Fatima, Medugorje etc.). El a subliniat ca, in cadrul tuturor acestora, martorii au observat aceleasi detalii neobisnuite care sunt raportate sistematic si in cazul unor intalniri OZN: o lumina orbitoare, care se vede eventual prin ceata, un dans al Soarelui, un glob stralucitor sau un disc rotindu-se foarte rapid, o coloana de lumina care coboara de sus si pe care martorul se poate inalta de la pamant, fire sau petale cazand din cer si topindu-se, vesminte care raman uscate in ciuda ploii, un nor din care apare o fiinta nepamanteana, scaderea temperaturii, o liniste nefireasca, pierderea notiunii timpului, o stare de transa, o stare de epuizare dupa terminarea contactului etc. Paralele de tipul acesta pot fi gasite si in Romania (Maglavit, Parepa etc.).

Experientele rapirilor

Jacques Vallee a mai comentat si ca experienta rapirii extraterestre este reala, traumatica, extrem de complexa si poate fi subsumata unui extaz mistico-religios, deghizat intr-un limbaj tehnic specific secolului nostru. Intr-adevar, exista numeroase cazuri de rapiri OZN in care martorul spune ca s-a intalnit cu personaje sfinte (cunosc cateva astfel de cazuri si in Romania). Cei care au investigat incidentele au ezitat, la inceput, sa publice aceste detalii, socotind ca amestecul dintre experienta OZN si extazul mistic va fi considerat de prost gust, daca nu chiar o blasfemie, de catre majoritatea oamenilor cu o educatie ocidentala traditionala. Apoi s-au gandit insa ca lasand la o parte ceea ce consideram contaminari jenante si pastrand doar ceea ce noi declaram esential, riscam sa deformam grav obiectivitatea cercetarii. Dar legatura dintre fenomenele aerospatiale neidentificate si aparitiile sfinte nu este doar o simpla anomalie caracteristica epocii noastre ci este atestata si de vechile texte religioase. In toate traditiile care stau la temelia religiilor, divinitatea coboara pe Pamant din Cer, si urca apoi la loc, uneori folosind vehicule inconjurate de fantastice jocuri de lumini, de nori sau de ceata. Cateodata un pamantean ales este rapit, se intalneste cu personaje sfinte, iar dupa ce se intoarce, poarta un mesaj destinat indreptarii unor lucruri de pe Pamant. Biblia pastreaza, chiar daca deformat, amintirea unor intamplari la care cei vechi au fost martori si care i-au impresionat suficient de puternic. Acolo scrie, de pilda, ca, la iesirea din Egipt, Domnul ii calauzea, mergandu-le inainte si aratandu-le calea: ziua, in stalp de nor; noaptea, in stalp de foc. (Iesirea, 13; 21). In mentiunea ingerul Domnului i s-a aratat intr-o para de foc din mijlocul unui rug; si Moise a bagat de seama ca rugul ardea dar rugul nu se mistuia (Iesirea, 3; 2), para de foc nu pare sa fi fost flacara unui incendiu, intrucat nu mistuia, ci, mai degraba, lumina orbitoare a unui vehicul din care apar Dumnezeu si ingerii lui. Acelasi lucru este valabil pentru muntele care ardea in para de foc (Deuteronomul, 5; 23). Cel care a consemnat cele intamplate nu avea, pe atunci, la indemana un alt cuvant pentru o lumina puternica pe sol, vizibila noaptea, in afara de foc. In Biblie apar si alte vehicule zburatoare stranii, cu un comportament asemanator OZN-urilor. Conform Bibliei, primul personaj rapit la cer a fost Enoh, cel de al saptelea patriarh dupa Adam. Descrierea rapirii, in apocrife, este de un realism uimitor. Alte rapiri il vizeaza pe Ilie si poate pe Isaia. Iezechiel are o intalnire cu o alcatuire zburatoare miraculoasa. Si in traditia islamica, profetul Mahomed a fost transportat in cer, intr-o noapte, de un animal fabulos, insotit fiind in drumul sau de arhanghelul Gabriel (Jibril). Cu acest prilej, profetul a vizitat 8 ceruri. Ingerii seamana foarte bine cu inaltii nordici din nenumarate relatari de tipul rapirilor OZN. Paralela dintre fenomenul OZN si traditia religioasa pastrata in Biblie include si momente care pot fi interpretate ca interventii pentru crearea omului si ameliorarea structurii biologice a raselor umane. Sta scris in Biblie ca fiii lui Dumnezeu, vazand ca fiicele oamenilor sunt frumoase, si-au luat dintre ele sotii, care pe cine si-a ales. Si acestea le daruiau fii: acestia sunt uriasii din vechime, oamenii cei vestiti. (Facerea, 6; 2, 4). Erau oare ingerii de sex masculin si apartineau speciei umane? Sau au fost experimente de inginerie genetica? Cartea lui Enoh relateaza cazul mult mai detaliat, prezentand si pe Noe pastrat ca un hibrid reusit, cu distrugerea celorlalti oameni. In mod inevitabil, o persoana credincioasa, care a citit cele de mai sus, se va intreba, daca toate cele care par legate de fenomenul OZN, in particular de rapiri, dar si de alte manifestari stranii conexe, nu sunt cumva, in ultima instanta, lucrari ale Satanei? De pilda, reverendul Bob Larson, expert in culte si exorcist, se intreba: daca exista mai multe lumi, au cazut oare toate aceste lumi in pacatul originar? si a fost oare crucificat Hristos in fiecare dintre lumile respective pentru a-i mantui pe cei de acolo? Argumentele mentionate, pe care le sustin si alti autori - inclusiv in spatiul ortodoxiei din Romania - pot pune pe ganduri un crestin fundamentalist, dar vor fi privite cu detasare sau cu rezerve de, sa zicem, un credincios hinduist, budist, taoist si chiar musulman, evreu etc. Or si aceste religii, foarte vechi, unele cu sute de milioane de aderenti, au pretentia ca reprezinta cai onorabile si de mult incercate spre Sacru. Dar, reamintim, majoritatea celor rapiti vorbesc despre vizitatori ca despre niste fiinte pline de iubire si bunavointa, care (dincolo de experimentele genetice) nu doresc sa se amestece in liberul nostru arbitru, incercand sa ne ocroteasca si sa ne sugereze actiuni pozitive. In nenumarate cazuri, celor rapiti li s-au incredintat mesaje chemand la prevenirea unor posibile dezastre nucleare, ecologice etc. In plus, nicio persoana rapita nu a spus ca i s-ar fi propus avantaje contra unui angajament oneros.

Copiii lui Dumnezeu

In mod surprinzator, cele mai interesante comentarii privind posibilele legaturi dintre fenomenul OZN, vizitatorii nepamanteni si religie, provin de la Biserica Romano-Catolica. De pilda, Papa Ioan Paul II, in 1999, la intrebarea unui copil daca exista extraterestri, a raspuns:
- Tine minte intotdeauna: Ei sunt copiii lui Dumnezeu, la fel ca si noi.
In 2014, si Papa Francisc a spus ca el ar fi dispus sa boteze extraterestri:
- Cine suntem noi sa inchidem usile?.
Monseniorul Corrado Balducci (1923-2008) a fost exorcist oficial pentru Roma, diplomat la Nuntiatura Papala din Washington, DC, membru al Curiei Sfantului Scaun din Vatican si prieten personal al Papei Ioan Paul al II-lea. El a aparut, de mai multe ori, la RAI2 pentru a afirma ca prezenta extraterestra este un fenomen real. Balducci a subliniat, in mai multe randuri, ca intalnirile cu vizitatorii nepamanteni:
1) NU sunt demonice
2) NU sunt cauzate de probleme psihice
3) NU sunt cazuri de posedare de catre o entitate
4) Aceste intalniri merita sa fie studiate cu toata atentia.
Richard Boylan a comentat astfel:
- Intrucat Mons. Balducci este un expert si consultant in demonologie pentru Vatican si, din moment ce Biserica Catolica a demonizat istoric multe noi fenomene care au fost prost intelese, afirmatia sa, ca Biserica nu cenzureaza aceste intalniri, este cu atat mai remarcabila.
Boylan a remarcat, de asemenea, ca aceste declaratii ale unei persoane din Vatican, facute la televiziunea nationala italiana, reprezinta, din punct de vedere tehnic, prima declaratie a unui reprezentant tacit al guvernului unei Mari Puteri, ca intalnirile cu vizitatorii din stele sunt reale, ca ele se petrec si merita un studiu serios, chiar daca 'a vorbit in nume personal.
Exista mai multe astfel de comentarii de la persoane din interiorul Vaticanului. S-a mai speculat in presa ca Vaticanul ar primi, de la preotii confesori din diverse tari, prin nunciaturi, atat de multe rapoarte despre intalniri cu fiinte nepamantene, incat a fost obligat sa accepte realitatea fenomenului, pregatindu-se pentru eventualitatea unei dezvaluiri a prezentei extraterestre pe Pamant.

(Va urma)