AMOS NEWS informeaza: Firea vrea tramvai de tip monorail suspendat pe ruta Bucuresti-Magurele si in zona de nord a Capitalei
Primarul Capitalei Gabriela Firea vrea sa implementeze un proiect de tip monorail, cu tramvaie suspendate pe ruta Bucuresti-Magurele si in zona de nord a Capitalei, spre Ploiesti, potrivit unui comunicat de presa al Municipalitații. Firea spune ca deja au fost facute demersuri tehnice in acest sens, iar lucrarile vor fi incepute intr-o perioada scurta de timp.
- Tot anul acesta avem in bugetul Primariei Municipiului Bucuresti extinderea si modernizarea Sos. Bucuresti-Magurele pentru facilitarea accesului la Institutul de Fizica Nucleara care dezvolta proiectul celui mai mare laser din lume, Extreme-Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP). Astfel, vom realiza o linie de monorail - tramvai suspendat si material rulant (80 tramvaie suspendate), o ruta Bucuresti - Magurele si Bucuresti Centura in Zona de Nord spre Ploiesti, a spus primarul in cadrul seminarului Impreuna pentru dezvoltare durabila - Dezvoltarea regiunii Bucuresti-Ilfov, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabila al Secretariatului General al Guvernului.
Potrivit PMB, Compania Municipala Dezvoltare Durabila a inceput deja analiza tehnica cu privire la implementarea acestui mijloc de transport. In bugetul Primariei Capitalei pentru anul 2018 sunt prevazute fonduri pentru studiul de fezabilitate a celor doua linii de tip monorail, cea catre Magurele si alta catre Nord. Firea a prezentat si principalele proiecte incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) incepute deja sau care urmeaza sa fie incepute, precum construirea unui nod intermodal langa pasajul Domnesti, extinderea la patru benzi si implementarea unei linii de tramvai rapid prin Prelungirea Ghencea pana la Centura. De asemenea, Firea a mai spus ca luna viitoare va incepe construirea parcarii de tip park&ride de la capatul Soselei Pantelimon, langa hipermarketul Cora.
- Luna viitoare vom demara construirea parcarii de tip Park & Ride de la capatul sos. Pantelimon. De altfel, acest concept va fi extins la toate iesirile din Bucuresti pe la intersectia soselei de centura cu A1, A2 si A3, DN1 pana la DN7, DJ 101, 200B, 301,401, 602. De asemenea, vom demara primul nod intermodal langa pasajul Domnesti ce va fi realizat de CNAIR, prin extinderea soselei la 4 benzi si linie tramvai rapid pe Prelungirea Ghencea pana la soseaua de Centura, cu realizarea unei parcari de tip Park & Ride, a spus Firea.
Primarul General a explicat ca urmatorul pas il va constitui construirea de statii de cai ferate in aceste locatii (noduri intermodale) si introducerea transportului local de calatori pe centura feroviara:
- Transportul urban pe cale ferata este utilizat in marile aglomerari urbane din Europa, in timp ce reteaua de cai ferate din Bucuresti cat si centura feroviara a Bucurestiului stau neutilizate de 28 de ani!.
De asemenea, Primarul General a mai prezentat proiectele de mobilitate urbana in Regiunea Bucuresti Ilfov, care vor fi realizate de Municipalitate:
- Vom dezvolta un sistem de gestionare inteligenta a parcarilor, vom moderniza sistemul de management al traficului si informarea cetatatenilor, iar referitor la transportul public, asa cum se stie deja, vom achizitiona 100 de tramvaie, 400 de autobuze euro 6, 100 de autobuze electrice si statii de incarcare, 100 de troleibuze, 100 de autobuze GNC, vom moderniza 50 de tramvaie si vom reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai si echipamente anexe. In ceea ce priveste traseele pietonale si pentru biciclete Bucuresti-Ilfov, saptamana trecuta a fost aprobat in Comisia Tehnico Economica a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 67 km, proiectul urmand sa fie demarat anul acesta.
Alte prioritati pentru regiunea Bucuresti - Ilfov, cuprinse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila sunt:
1. Conectarea Bucurestiului prin aeroport si structura sa de cai ferate si drumuri la reteaua trans-europeana de transport TEN-T si la localitatile din zona Dunarii;
2. Dezvoltarea Aeroportului International Henri Coanda ca principala poarta aeriana internationala din S-E Europei, cu potential de dublare a capacitatii de functionare, de pasageri si marfa;
3. Finalizarea Soselei de centura a Bucurestiului pentru a facilita mobilitatea a peste 3 milioane de cetateni ce locuiesc si tranziteaza aceasta regiune;
Totodata, Primarul General, Gabriela Firea, a explicat ca regiunea Bucuresti-Ilfov se confrunta cu o serie de dificultati care reprezinta cauza congestiei urbane, enumerand lipsa unei centuri rutiere de 4 benzi - lucrare intarziata nepermis de catre Ministerul Transporturilor, in ultimii ani; lipsa centurii feroviare complete si functionale, care duce la blocaje in trafic, poluare si genereaza pierderi economice grave, lipsa unui aeroport in sudul Capitalei, nefinalizarea Canalului Dunare-Bucuresti, lipsa unui management integrat al transportului public (administrarea metroului este la Ministerul Transporturilor, desi in toate capitalele lumii metroul este transport local, gestionat de Autoritatea locala dar subventionat de stat), intarzierea extinderii Aeroportului international Bucuresti-Baneasa si a dezvoltarii unui HUB de transport marfuri in jurul acestuia, intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu, precum si lipsa unui plan integrat de dezvoltare a clusterului de la Magurele asumat de toate autoritatile si de guvern, pe termen mediu si lung.

Sursa: amosnews.ro