Magazin: Guvernul din Chile ia in serios OZN-urile (Autor: DAN D. FARCAS)(Continuare)
Seful de operatii al DGAC: "In cazul in care, asa cum au declarat multi martori, FAN demonstreaza un 'comportament inteligent', si daca admitem acest lucru, atunci trebuie sa ne uitam si la 'intentia din spate' a acestei inteligente, oricare ar fi ea - poate chiar o forma de energie - nu conteaza. Ceea ce conteaza este Inteligenta. Daca lucrurile stau astfel, trebuie sa ne intrebam: a prezentat fenomenul ostilitate? sau a efectuat in mod deschis manevre amenintatoare? A atacat avioanele noastre? Pana in prezent nu pare sa fi fost cazul. Nu putem numi o amenintare ceva sau pe cineva, daca acesta nu a aratat nicio intentie deschisa de a ne face rau. Cu atat mai putin, cu cat nu cunoastem nici natura exacta a acestuia!".
Capitanul Roberto Bore de la aviatia marinei militare a spus: "Cu exceptia distragerii firesti a atentiei echipajelor de zbor, riscurile prezentate pana la ora actuala de FAN au fost nule. Nu le putem numi deci un risc pentru operatiile noastre, nici macar un risc redus. Dupa cate stiu eu, o interactiune, fie buna sau rea, intre o fiinta umana si FAN este inexistenta pana acum pe cerul nostru (din Chile)".
Seful centrului de control radar, Mauricio Blanco, este unul dintre cei mai inalti oficiali aflati in prima linie atunci cand sunt raportate OZN-uri catre controlul radar al teritoriului, sau daca ele sunt observate pe radar, de oriunde din tara. El opina ca "In aeronautica, suntem obligati sa masuram riscul intr-un mod stiintific si dispunem de toate instrumentele in acest scop. Trebuie sa stabilim o 'matrice de risc', luand in considerare posibilitati si probabilitati. Nivelul de risc (pentru FAN) nu a fost inca analizat. Dar el poate fi masurat si, avand in vedere probabilitatile, acest nivel este foarte scazut".
Leslie Kean, o jurnalista de investigatii independenta, din SUA, autoarea in 2010 a cartii "UFOs: Generals, Pilots and Government Officials Go On the Record", tradusa si publicata prompt si in limba romana, a comentat intalnirea din Chile la agentia The Huffington Post. Ea scria ca l-a intervievat, in 2012, pe Mauricio Blanco la centrul de radar din Santiago, iar acesta i-a aratat jurnalul de bord in care sunt inregistrate OZN-urile, inainte ca rapoartele sa fie trimise la CEFAA. Rapoartele sunt scrise de mana pentru a se asigura ca nu sunt alterate sau afectate de transferul pe calculator, si pentru a oferi o evidenta clara asupra persoanei care a scris documentul. Leslie Kean spune ca a fost uimita de atitudinea obiectiva, orientata spre fapte, a lui Blanco privitor la OZN-uri. Pentru un american, e greu sa digere faptul ca in Chile aceste aparitii sunt pe deplin acceptate, ca parte normala a vietii.
Expertul DGAC in investigarea accidentelor declara la aceeasi intalnire: "Pana acum, in practica, am vazut doar efectele. Le-am inregistrat prin fotografii, clipuri video, rapoarte oficiale, marturii etc. Si astfel, suntem in masura sa spunem ca fenomenul exista. Dar nu cunoastem originea si natura sa. Iar daca nu avem o definitie, nu putem stabili o strategie pentru a o contracara... Am vorbit cu piloti care au raportat astfel de aparitii. Pana in prezent, niciunul nu a manifestat fata de fenomen o ingrijorare excesiva, doar o simpla curiozitate".
Chimistul nuclear a opinat ca: "In cazul in care pilotii nostri civili si militari sunt bine informati cu privire la FAN, riscul datorat distragerii atentiei lor va cobori la un nivel minim, deoarece va lipsi factorul surpriza. Judecand dupa statisticile globale, numarul de aeronave pretins implicate intr-un accident cu FAN ar reprezenta doar o mica fractiune, comparativ cu accidentele cauzate de pasari".
(Va urma)