Senatorul Florian Bodog a sustinut o declarative politica intitulata "Pentru pastrarea spitalelor de mici dimensiuni din Romania", pe care o puteti citi in continuare.

Referitor la proiectul de Ordin al ministrului sanatatii pentru aprobarea normelor privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un spital in vederea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare, proiect publicat pe pagina de internet a Ministerului, doresc sa fac cateva observatii pe care le consider importante.
Pe langa alte prevederi menite sa modifice Ordinul ministrului sanatatii nr. 914/2006, modificarea definitiei spitalului, prin conditionarea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare de existenta unui numar de minim 20 de paturi, mi-a atras in mod deosebit atentia.
Am avut in aceasta perioada discutii pe marginea proiectului respectiv, atat cu colegi din judetul Bihor cat si cu medici din alte judete, iar concluzia unanima este aceea ca, prin adoptarea unei noi definitii a unitatii spitalicesti, in aceasta varianta, activitatea spitalelor mici din Romania ar putea fi periclitata.
Noi toti credem in nevoia de reforma a sistemului de sanatate din Romania, printr-un proiect clar, cu termene precise si o finalitate cat mai apropiata, o reforma care sa faciliteze accesul romanilor la servicii medicale de calitate si neingradite, atat in sistemul public cat si in cel privat. Este insa datoria Ministerului, inainte de a aproba Ordinul respectiv, in varianta prezentata, sa ia in considerare toate aspectele care decurg din aplicarea sa.
In primul rand, modificarea propusa, care trebuie sa respecte modelele de bune practici aplicate la nivel european, nu precizeaza ce se va intampla cu numeroasele unitati spitalicesti de mici dimensiuni care functioneaza in urma accesarii unor fonduri europene nerambursabile. In acest caz, desi conform normelor europene infrastructura finantata trebuie mentinuta pentru minim 5 sau 7 ani, spitalele respective, daca nu au 20 de paturi, se vor vedea ramase fara autorizatia sanitara de functionare. Este si cazul medicilor care au realizat aceste investitii din fonduri proprii sau credite bancare. Nici noi si, suntem siguri, nici Ministerul Sanatatii, nu ne dorim ca pacientii unitatilor respective si angajatii care muncesc acolo sa fie pusi in pericol.
De asemenea, consider ca numarul minim propus, de 20 de paturi, trebuie mai bine explicat si argumentat.
O asemenea masura poate modifica fundamental sistemul, cu atat mai mult cu cat eu cred ca inca ne lipseste o viziune strategica asupra ansamblului. De aceea, dialogul asupra acestui subiect trebuie continuat si intensificat.
Salut insa intentia ministrului si a Ministerului de a face ordine intr-un sistem cu o functionare complexa, dar esential pentru toti romanii. De aceea, sper ca observatiile mele sa fie luate in considerare. Din punctul meu de vedere, o conditie pentru realizarea acestui deziderat nu este aceea de a stabili un numar minim de paturi ci, asa cum am mai spus de multe ori, stabilirea unor criterii minimale pentru servicii medicale de calitate. Eu cred ca interesul nostru comun este acela de a oferi romanilor accesul facil la aceste servicii, indiferent ca vorbim despre un spital cu 10 paturi sau unul cu 1.000.
Nu in ultimul rand, ca si reprezentanti ai USL, nu trebuie sa uitam niciodata greselile vechii guvernari, inchiderea a zeci de spitale, medicii si asistentii ramasi fara loc de munca, oamenii bolnavi care nu au mai putut primi ingrijire! Am luptat impotriva acelei masuri iresponsabile si este de datoria noastra sa prevenim repetarea unei astfel de situatii.
De aceea, insistand asupra necesitatii stabilirii unor criterii minimale pentru servicii medicale de calitate, imi exprim speranta ca aceste consideratii, precum si alte opinii pertinente exprimate in toata tara, vor ajuta Ministerul Sanantatii sa ia o decizie buna, inteleapta si avand mereu in minte faptul ca nevoia de a face ordine in sistem inseamna, in realitate, cresterea accesului neingradit al romanilor la servicii medicale de calitate.