Jurnalul National publica un interviu intitulat '"Mainile pe volan si asculta-l pe politist!". Seful Directiei Rutiere, despre politistul arogant si soferul inconstient', din care puteti citi in continuare o parte.

Radarele fixe, suspendate in 2009, nu se reintroduc acum!
Jurnalul National: In ultima perioada s-a tot vorbit despre reintroducerea radarelor fixe amplasate pe drumurile din Romania, radare care in 2009 au fost suspendate. Ba chiar s-a spus ca ele au fost deja puse in functiune. Sunt introduse, vor fi?
Lucian Dinita: In aprilie 2009, ele au fost suspendate, urmare a unor carente sau, daca vreti, deficiente cu privire la achiztiile publice. La momentul respectiv, s-a pus problema ca aceste radare sunt o afacere a Politiei Rutiere si asa mai departe. Nu a avut nici o legatura chestia asta, numai ca au existat probleme in ceea ce priveste achizitiile publice. Nici vorba de reintroducerea lor acum.

Jurnalul National: De unde a pornit discutia reintroducerii lor? De ce acum? S-a gasit acel cadru legal de care era nevoie pentru functionarea lor?
● Lucian Dinita: Discutia a pornit de la cateva seminarii, in general semestriale ale Asociatiei Politiilor Rutiere Europene, care s-au desfasurat la Bucuresti. In contextul sigurantei rutiere, statele membre ale UE au sesizat faptul ca rezultatele pe care Romania le-a obtinut in scaderea numarul de evenimente rutiere si a victimelor in accidentele de circulatie, s-a reusit in conditiile neutilizarii acestor instrumente, foarte des folosite in alte tari. Sigur, suspendarea lor nu a fost nici o problema, dar a existat o intrebare din partea celor de la TISPOL, cand le reactivam. Practic, Olanda a formulat intrebarea pentru Romania, in contextul in care se doreste crearea unui coridor de control, intrarea in UE dinspre Bulgaria, Romania si, ulterior, Ungaria, Austria, Germania pana in Olanda. Aceastra aparatura urma sa fie completata cu sistemul automat de recunoastere a placutelor cu numere de inmatriculare. Practic, se dorea o monitorizare a traficului dinspre sudul UE catre nordul UE. Or, in contextul in care Romania nu are activat acest sistem, practic aceasta masuratoare nu se poate face decat de la granitele Ungariei spre nord. Nu s-a pus problema reintroducerii lor. Intai de toate, problema este crearea cadrului legal fara de care aceste instrumente nu se pot foloi. Doi: aceste instrumente nu sunt ale Politiei Rutiere, sunt ale administratiei Publice Locale. Radarele de pe DN1 sunt cele ale Politiei Rutiere.