4tuning.ro informeaza: ARO, adus la viata de niste studenti din Iasi
ARO Campulung a disparut in 2004. Masinile ARO au participat in Raliul Paris-Dakar . SUV-ul romanesc a fost a 3-a cea mai bine vanduta masina de teren in lume
Un lucru e clar: ARO Campulung a murit pentru totdeauna, mancat putin cate putin de baieti destepti care s-au imbogatit peste noapte. Insa ARO nu a murit si in sufletele noastre, cu atat mai putin in sufletele unor studenti din Iasi. Acestia se pregatesc sa lanseze un automobil 4x4 care sa duca mai departe numele Zimbrului din Carpati. Asa cum va povesteam si in articolul dedicat marcii romanesti din Campulung, Povestea nespusa a marcii ARO, fabrica de spagi si datorii colosale, numele acesta scurt care ne-a marcat viata pana in 2004 a disparut cu desavarsire din peisajul autohton. Motivele care au dus la transformarea unei uzine uriase romanesti in care lucrau 14.000 de angajati la un pumn de fier vechi sunt simple: dorinta acerba a conducatorilor nostri de imbogatire peste noapte. Si cand la mijloc este lacomia unor personaje bogate care sunt si acum in pozitii cheie din Guvern sau Primarii, e clar ca se alege praful de orice. Insa chiar daca s-au irosit fluvii de cerneala cu articole despre ARO si falimentul sau, niste fapte regretabile cunoscute, dar care nu se mai pot schimba, undeva la Iasi, apare o urma de speranta. Un grup de studenti si profesori de la Facultatea de Mecanica Iasi au demarat un proiect prin care isi doresc sa realizeze un nou ARO. Din nefericire, lucrurile sunt incerte cu privire la dreptul de folosire a numelui original ARO: in Cehia exista o mica fabrica in care se mai construieste masina romaneasca chiar si azi, la comanda, sub numele de ARO. Asta in timp ce statul roman spune ca el detine drepturile asupra denumirii. Motiv pentru care, proiectul studentilor din Iasi se numeste iARO, iar modelul Camarad. iARO Camarad este un concept aflat momentan in stadiu incipient, bazat pe primele modele ARO, numite IMS. Insa discutam despre un SUV de teren modern, adus la standarde de siguranta si design moderne, care ar putea avea succes pe piata automobilelor de teren accidentat. Iar aspectul retro, care ne duce cu gandul la IMS, respectiv la masinile GAZ care au acordat licenta celor de la ARO, nu poate decat sa contribuie la un eventual succes. Si asta pentru ca sunt cateva modele de teren vandute de nume consacrate precum Land Rover, Jepp sau Mercedes-Benz ce nu si-au schimbat foarte mult aspectul original de acum multe zeci de ani. iARO Camarad Concept a inceput deja sa fie construit. Pentru asta, studentii au facut rost de un ARO 244 Crosslander, un model special fabricat pe vremuri pentru piata din America de Sud, dotat cu motor si transmisie de Toyota Hilux. Se pare insa ca acest model nu a mai fost exportat si a intrat pe mana acestor tineri dornici de afirmare. In timp, odata cu finantarea si sponsorii care nu vor inceta sa apara, proiectul va fi dezvoltat si finalizat. Cine stie, poate ca Statul Roman le va da dreptul acestor tineri sa foloseasca numele original si romanesc ARO, ca semn de multumire pentru initiativa pe care o au.

Detalii despre proiectul iARO Camarad

Designul este facut de Ceausu Silviu, este luat dupa modelul IMS, dar cu linii mult mai modernizate, mai agresive. Caroseria se va face de la 0 si va avea o caroserie de tip pick-up.
Echipa care contribuie la dezvoltarea proiectului iARO Camarad este formata din:
Departamentul Management: prof. Sachelarie Adrian, prof. Ursescu Gabriel, stud. Calancea Gabriel
Departamentul Design: Ceausu Silviu
Departamentul Proiectare 3D: Ceausu Silviu, Stanciu Sorin, Stefanoaea Nicolae, Banita Madalin
Departamentul Relatii cu publicul: Botu Madalina
Departamentul Contabilitate si Legislatie: Finariu Lucian
Departamentul Sponsorizare: Dubei Roxana, Zaharia Iulian, Ghiurca Dumitrita, Alina Pinzari, Fediuc Mihail
Departamentul Administratie: Duminica Alexandru
Departamentul Motor si Transmisie: Calancea Gabriel, Levarda Bogdan, Khoury Jony, Petros Balius
Departamentul Suspensie si Franare: Calancea Gabriel, Levarda Bogdan
Departamentul Sasiu si Caroserie: Ceausu Silviu, Ababei Ion
Departamentul Electrica: Bocu Eduard Victor
Departamentul Auxiliare si Confort: Palanciuc Vlad
Este un proiect foarte mare si foarte greu, de aceea totul trebuie sa fie organizat pe departamente
Pagina de Facebook a proiectului: facebook.com/IAroCamaradArmy
Tinerii care realizeaza iARO Camarad pot fi contactati la numerele de telefon: Ceausu Silviu (designerul noului Aro) 0758986566 si Gabriel Calancea (initiatorul proiectului) 0756930161, iar contul bancar unde proiectul poate fi finantat este RO20BTRLRONCRT0221133301, este contul unui ONG infiintat de studenti.
Sursa: 4tuning.ro