Despre o decizie privitoare la transferul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta (CN APMC) din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a administratiei locale constantene c. l. c. Ioan Balan (foto), directorul general al acestei companii a declarat, ieri, pentru "Replica" faptul ca nu are cunostinta, fiind informat asupra acestui aspect doar din stirile publicate in presa. "Nu cunosc inca nimic despre o astfel de masura, ci doar ceea ce a aparut in presa", ne-a marturisit seful CN APMC, companie a statului roman care detine administrarea Porturilor Constanta (Nord si Sud, maritim si fluvial), Midia si Mangalia. Cat despre oportunitatea unei asemenea decizii, Balan nu a dorit sa comenteze, afirmand ca va cauta mai intai sa se informeze asupra detaliilor respectivului transfer. Conform unor surse avizate, in urmatoarele 60 de zile se va definitiva transferul aeroporturilor si a porturilor romanesti din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a administratiilor locale. Astfel, pe langa porturile aflate in administrarea CN APMC vor mai trece in subordinea administratiilor locale Porturile Galati si Giurgiu, precum si Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile SA Constanta, Administratia Fluviala a Dunarii de Jos din Galati precum si Administratia Porturilor Dunarii Fluviale din Giurigiu. Totodata, viitoarea masura de descentralizare a Ministerului Transporturilor vizeaza scoaterea din subordinea acestui minister si a Aeroporturilor Otopeni, Baneasa Constanta si Timisoara. In privinta Aeroportului International de la Mihail Kogalniceanu din judetul Constanta, actiunile acestui important obiectiv de infrastructura se afla la ora actuala in proportie de 60% la Ministerul Transporturilor, in timp ce Fondul Proprietatea si Consiliul Judetean Constanta detin fiecare cate 20% din actiunile aeroportului constantean. (Catalin CONSTANTINESCU)