InfoBrasov.net: Parcul auto al Romaniei crestere exploziva dupa 1989!

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Auto
InfoBrasov.net: Parcul auto al Romaniei crestere exploziva dupa 1989!
InfoBrasov.net: Parcul auto al Romaniei crestere exploziva dupa 1989!
InfoBrasov.net: Parcul auto al Romaniei crestere exploziva dupa 1989!
InfoBrasov.net: Parcul auto al Romaniei crestere exploziva dupa 1989!

Parcul auto al Romaniei a crescut cu 172%, din 1989 pană in acest an, la 6 milioane de autovehicule, se arată intr-un comunicat al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI).

‘Din 2007, cand inregistram deja 4,5 milioane de autovehicule, si cand circulatia spre alte tări occidentale nu a mai fost conditionată de vize, nemultumirea generată de starea infrastructurii nationale a crescut brusc. Prin comparatie, transportatorii romani au resimtit tot mai acut nevoia modernizării drumurilor si presiunile sindicale au generat un răspuns prompt din partea statului: in loc de drumuri si autostrăzi au apărut noi taxe de drum si firme de constructie care au incasat sume uriase pe lucrări precare. Responsabilitatea pentru situatia generală a infrastructurii nationale a fost pasată de la Ministerul Transporturilor spre regii si de acolo mai departe, spre prefecturi si primării. De acolo, anul acesta s-a intors la centru, la Departamentul pentru Investitii si Infrastructură‘, se arată in document. Potrivit acestuia, la implinirea a 40 de ani de la primii 96 de kilometri de autostradă din Romania (A1 Bucuresti-Pitesti, 1973), toti cei implicati direct in dezvoltarea infrastructurii nationale au in fată un tablou modest al realizărilor, respectiv 548,19 km de autostradă in exploatare. ‘Pană in 2020, cati kilometri de autostradă credeti că va avea Romania?‘ Peste 80% au răspuns ‘1000 de km‘, afirmatia lor referindu-se la un plafon maxim. Intr-o altă cercetare făcută de Miscarea (Revista Miscarea n.r.), cu privire la cauzele principale ale infrastructurii precare din Romania, majoritatea cititorilor au plasat pe primele locuri ‘coruptia si managementul defectuos al resurselor‘. E vremea să recunoastem că politizarea institutiilor si inconsistenta managerială au provocat mari pagube in transporturi. De ce ne-au luat-o bulgarii inainte la infrastructură? De ce am rămas atat de mult in urma polonezilor? Din două motive esentiale: am gandit conectarea la reteaua europeană din aval către amonte, de la Constanta la Arad, iar finantarea europeană am politizat-o, pompand miliarde de euro de la Bucuresti spre granită si nu invers‘, a declarat Florinel Andrei, secretar general al ARTRI. Acesta a mai afirmat că pentru intervalul 2014-2020 singurele solutii viabile pentru dezvoltarea infrastructurii nationale sunt descentralizarea viziunii si depolitizarea finantării. ‘Ne asteptăm ca in 2014 să crească in satele si orasele Romaniei numărul străzilor plombate, dar ne-am dori foarte mult să vedem si o schimbare de mentalitate pe termen mediu si lung. Din punct de vedere strict strategic, integrarea Moldovei in UE ar putea genera interese imediate pentru dezvoltarea unor ramificatii mai clare spre estul Romaniei a coridorului IX paneuropean. Cu atat mai mult integrarea Ucrainei. Dar chiar si asa, partea de nord a tării (Moldova, Bucovina, Maramuresul) va rămane netranzitată de vreun astfel de coridor european. Acestea fiind datele actuale, Romania va trebui să ia in calcul elaborarea unui program de conectare a nordului la celelalte zone din motive economice, administrative si, de ce să nu o spunem, din motive de sigurantă natională‘, a precizat secretar general al ARTRI.
Sursa: AGERPRES

(Marti 05.08.2014 08:21, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Aro Camarad, un model formidabil, creat de studentii Facultatii de Mecanica din Iasi (19.02.2019)
Mercedes-Benz G-Class: De 4 decenii autovehicul emblematic de off-road (16.02.2019)
In loc de polisare: A fost inventata o alta metoda, revolutionara, pentru a reda stralucirea farurilor matuite (03.11.2018)
Secretele sofatului sportiv, dezvaluite de un blogger (14.10.2018)
Exista aparate de aer conditionat portabile pentru masina! (07.08.2018)
Ford a demarat productia SUV-ului compact EcoSport la uzina din Craiova (14.10.2017)
Masini second hand pe care sa nu le cumperi (12.05.2017)
O greseala des intalnita iarna este ca soferii sa nu lase motorul sa functioneze 2-3 minute inainte de a pune masina in miscare (11.01.2017)
La Salonul Auto de la Paris vor fi prezentate 4 modele restilizate: Dacia - Logan, Logan MCV, Sandero si Sandero Stepway (15.09.2016)
Dacia a vandut aproape 100.000 de masini in Uniunea Europeana in primele trei luni ale anului 2016 (15.04.2016)
 CURS VALUTAR
Vineri 10.04.2020
1 EUR 4.8278 lei -0.12%
1 USD 4.4355 lei -0.27%
1 HUF 0.0136 lei +0.93%
1 RUB 0.0598 lei +1.87%
1 BGN 2.4684 lei -0.13%
1 MDL 0.2398 lei +0.21%
1 Gr. AUR 237.0045 lei +0.31%
Toate valutele
Joi 09.04.2020, BNR
Penthouse de vanzare - Maria Rosetti 38
Interviu / Exclusiv
Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Ultimele cautari
clasament de fotbal divizia b juniori baia mare
festivitate de absolvire
stirile unu tv deva 18 04 2010
dr orban ioan
ion stan
antena 1 brasov observator 10 07 2010
pe d n 56 b
accident rutier 07 04 2010 braila
voinea virgil
crima din chitila
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
rezultate
antena
pro
lista
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
accidente rutiere 2010 cluj bihor
accident
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2020 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0670 sec.