Romania este pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada

estiri.ro - Stiri

Cauta in



RSS
 Stiri / Economie / Investitii
Romania este pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada
Romania este pe ultimul loc in UE la numarul de km de autostrada
In prezent in Romania sunt in functiune 331 de kilometri de autostrada. Este vorba de A1 (Bucuresti Pitesti si centura Sibiului), A2 (Bucuresti Cernavoda) si A3 (Campia Turzii Cluj Vest)
Capital.ro informeaza: Ungurii au de patru ori mai multe autostrazi decat noi, la o tara de 2,5 ori mai mica
In majoritatea tarilor din fostul lagar socialist constructia de autostrazi a avansat, in ultimii 20 de ani, mult mai rapid decat in Romania. Asta desi cei mai multi dintre vecinii nostri aveau, la caderea comunismului, retele mult mai dezvoltate decat cea autohtona.
Daca in 1990 aveam 113 kilometri de autostrada (din care 96 de kilometri pe A1 intre Bucuresti si Pitesti si 17 km pe A2, de la Fetesti la Cernavoda), in prezent in Romania sunt in functiune 331 de kilometri de autostrada. Este vorba de A1 (Bucuresti - Pitesti si centura Sibiului), A2 (Bucuresti - Cernavoda) si A3 (Campia Turzii - Cluj Vest).
Progresul este nesemnificativ, avand in vedere dimensiunile tarii noastre si felul in care a fost conceputa si construita reteaua de drumuri nationale (variantele de ocolire a localitatilor se numara pe degete). Evolutia este cu atat mai nemultumitoare cu cat alte state din zona au facut pasi importanti spre o retea de sosele rapide de nivel occidental.
Exemplul maghiar este cel mai la indemana: de la 267 de kilometri de autostrada in 1990, acestia au ajuns la 1.273 de kilometri in 2009, arata datele Eurostat. Adica de patru ori mai mult decat noi. Asta in conditiile in care Romania are 230.000 de kilometri patrati, iar Ungaria de 2,5 ori mai putin (90.000 de kilometri patrati).
Croatia a avut si ea o evolutie fulminanta in domeniu. Tara cu doar 4,5 milioane de locuitori si 56.000 de kilometri patrati a ajuns de la 291 kilometri de autostrada in 1990 la 1.091 de kilometri doua decenii mai tarziu. Si vecinii sloveni au crescut semnificativ in 20 de ani: de la 228 km la 747 km. Mai mult decat suficient pentru cele doua milioane de locuitori.
Chiar si in Macedonia cresterea este impresionanta: de la 83 de kilometri de autostrada in 1990 la 251 de kilometri in 2009. Tara are 25.000 de kilometri patrati (cam cat patru judete romanesti) si doua milioane de locuitori.
Cehii si slovacii au reusit "doar" sa-si dubleze retelele de sosele rapide: de la 357 km, respectiv 191 km de autostrada in 1990 la 729 km, respectiv 391 km in 2009.
Mai putin multumiti de modul in care a evoluat infrastructura rutiera sunt polonezii - 257 km de autostrada in 1990, 849 km in 2009. S-a construit mai mult decat in Romania, desigur, dar sa nu uitam ca populatia Poloniei este de peste 38 de milioane de locuitori, iar suprafata tarii este cu 35% mai mare. In plus, relieful, aproape in totalitate campie, favorizeaza constructia rapida si ieftina de cai de comunicatie.
Nici vecinii nostri de la sud nu au rupt gura targului. Bulgaria avea deja 273 de kilometri de autostrada in 1990, potrivit Institutului de Statistica al Uniunii Europene, iar pana in 2009 a mai reusit sa adauge 145 de kilometri la aceasta retea, ajungand la 418 km.
Cea mai interesanta evolutie a avut-o Lituania: daca la caderea comunismului in statistici erau trecuti 421 km de autostrada, in 2009 numarul lor scazuse la 309. Explicatia e simpla: drumuri care erau considerate autostrazi in URSS nu respecta standardele europene in domeniu si au fost declasificate.
(Vineri 04.03.2011 10:39, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
Autostrada Ploiesti- Brasov va costa 1,36 miliarde de euro si va fi construita de CCCC International din China si Makyol din Turcia, in perioada 2020-2024 (22.05.2019)
Stadiile autostrazilor Bucuresti-Timisoara si Ploiesti-Brasov (17.05.2019)
CFR Infrastructura dubleaza linia Gara de Nord- Aeroportul Otopeni (20.04.2019)
Concorde Old Bucharest Hotel este locatia in care farmecul Centrului Vechi se imbina perfect cu facilitati de ultima generatie (20.03.2019)
Ilie Serbanescu: Salariile mici din Romania - simbolul aservirii si jecmanirii coloniale (15.03.2019)
Lucrarile la metroul spre Aeroportul Henri Coanda vor incepe in a doua jumatate a acestui an (10.03.2019)
AFI Europa vrea sa cumpere Casa Radio cu 60 de milioane de euro (12.02.2019)
Myplant & Garden 2019 (25.01.2019)
Incepe constructia autostrazii Sibiu - Pitesti totalizand 68 de kilometri (21.01.2019)
Dragos si Adrian Paval, proprietarii Dedeman, vor construi un stadion de 25 de milioane de euro la Bacau (14.12.2018)
 CURS VALUTAR
Miercuri 20.11.2019
1 EUR 4.7776 lei +0.04%
1 USD 4.3172 lei +0.06%
1 HUF 0.0143 lei +0.53%
1 RUB 0.0675 lei -0.30%
1 BGN 2.4428 lei +0.04%
1 MDL 0.2464 lei +0.08%
1 Gr. AUR 204.7771 lei +0.73%
Toate valutele
Miercuri 20.11.2019, BNR
Penthouse de vanzare - Maria Rosetti 38
Interviu / Exclusiv
Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Inga Valerie: Pentru mine, familia este cea mai importanta

Ultimele cautari
clasament divizia d ialomita
banca otp bank
voicu
conserva scrumbie
liviu
rezultate examen definitivat 2011 universitatea ovidius constanta
accident tureni
daniel
antena 1 sibiu 31 05 2010
accident rutier bucuresti 08 06 2010
Top cautari
telefonul telespectatorului la protv
antena
lista
accident
rezultate
pro
isj satu mare posturi propuse pentru restrangere
rezultate titularizare educatoare bucuresti 2011
accidente rutiere 2010 cluj bihor
raluca
Reteaua de siteuri

© 2002 - 2019 estiri.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
gazduit de fhr.ro
Pagina generata in 0.0499 sec.