Hotel Marshal Garden Bucuresti a gazduit marti, la Sala Panoramic, cea de-a patra editie a evenimentului Italian Wine and Food Day organizat de Agentia Italiana pentru Comert Exterior (ICE) Bucuresti si Camera de Comert Italiana pentru Romania, sub patronajul Ambasadei Italiei.
Peste 150 de participanti, importatori, distribuitori, buyeri din marile retele de retail, Ho.Re.Ca., precum si magazine de gastronomie, wine-bar-uri s-au putut bucura de gustul inimitabil al produselor alimentare si al vinurilor Made in Italy.
Evenimentul s-a inscris in programul celei de-a noua editii a Festivalului Italian si are ca scop promovarea vinurilor si a produselor alimentare in Romania si in acelasi timp apropierea consumatorilor romani de gusturile si aromele italiene.
In deshiderea evenimentului a luat cuvantul E.S. Marco Giungi, Ambasadorul Italiei la Bucuresti, domnul Luca Gentile, Director al biroului de la Bucuresti al Agentiei Italiene pentru Comert Exterior (ICE) si domnuL Roberto Musneci, Presedintele Camerei de Comert Italiana pentru Romania.
Evenimentul a continuat cu un seminar organizat de Camera de Comert Italiana pentru Romania, intitulat Prezentarea Raportului de constatare a cazurilor de Italian Sounding in sectorul retail alimentar din Romania - editia 2017.
In cadrul evenimentului au fost identificate si analizate acele produse alimentare care nu sunt de origine italiana, dar insala consumatorul printr-un nume care sa sune italienesc sau prin intermediul unui ambalaj care sa faca trimitere la Italia.
In continuare a avut loc premierea restaurante certificate cu marca Ospitalita italiana.
In urmatoarea sesiune au fost prezentate cele 22 de societati italiene invitate de Agentia ICE si care reprezinta mai multe regiuni din Italia.
Evenimentul a continuat cu o degustare de vinuri si alte produse alimentare si cu intalniri B2B intre companiile italiene si operatorii locali: importatori/distribuitori de vinrui si/sau produse alimentare, buyers, achizitori din restaurante, manageri F&B ai hotelurilor, manageri si buyers din etnoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine-bar, ziaristi din presa de specialitate si generala.
Produsele expuse de producatorii italieni la Hotel Marshal Garden au acoperit o gama vasta: vinuri si spumante, grappe, lichioruri, ulei de masline, produse din carne, mezeluri si dulciuri tipice, orez si produse din orez, cafea.
Statisticile italiene indica faptul ca exporturile de produse agroalimentare si vinuri au atins in anul 2016 cifra de 38,4 miliarde de euro (plus 4% fata de 2015), reprezentand 9% din totalul exporturilor italiene, incurajatoare pentru atingerea obiectivului de 50 de miliarde de euro la sfarsitul deceniului.