Cu pregatirea si competentele sale, Monica Gheorghiu ar fi putut fi un manager de top intr-o mare corporatie. Are un MBA ca bursier la CEU Business School si un Exchange Progam in SUA si, de aproape zece ani, a ales sa se dedice cauzei copiilor supradotati din Romania. A sustinut, alaturi de domnul profesor Florian Colceag, adoptarea Legii 17/2007 privind educatia tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, act normativ care, pentru prima data in Romania, statueaza categoria de copil supradotat cu nevoi speciale la educatie si care stabileste dreptul la educatie diferentiata al acestuia si a fondat, in 2010, Asociatia "Centrul Gifted Education" care functioneaza ca organizatie non-profit si este membru ECHA - European Council for High Ability.
Staruinta cu care se bate pentru copiii supradotati a inceput sa ii aduca si recunoastere publica. A fost desemnata Femeia Anului 2012 pentru Promovarea si Apărarea Drepturilor Copilului - pentru programele de identificare ?i sus?inere a copiilor supradotati si recent, cotidianul Libertatea a apreciat-o ca fiind unul dintre "Eroii anonimi ai Romaniei".
Romania are sansa de a avea un numar mare de copii supradotati, dar si nesansa de a nu raspunde corespunzator, la nivel institutional si prin programe strategice, nevoilor de educatie ale acestora. Copiii supradotati de azi pot forma elita intelectuala a Romaniei de maine, pot fi cei care care, in viitor vor descoperi noi tehnologii care sa schimbe soarta acestei tari si, poate, a intregii lumi; pot deveni artisti de geniu sau specialisti de mare performanta, in orice domeniu. In acelasi timp, copiii supradotati au si probleme specifice. Cand un copil de 8 ani are o inteligenta de 16 ani, apare o asincronie emotionala care il face foarte vulnerabil din punct de vedere emotional si inadaptabil contextului in care traieste. Copiii supradotati pot fi neintelesi de anturajul lor, de catre profesori si parinti, ei nu se conformeaza regulilor si pot fi considerati indisciplinati. Pun multe intrebari, se plictisesc mai repede si, tocmai datorita preocuparilor lor, pot fi ridiculizati de catre familie sau prieteni, ceea ce poate genera dezechilibre emotionale care sa ii impinga spre stari depresive si, in cazuri extrem de grave, spre suicid. Copiii supradotati au un risc social inalt si, conform unor cercetari in domeniu, 97% dintre acestia, se rateaza.
Monica Gheorgiu promoveaza programe de descoperire, prin teste recunoscute international, a copiilor supradotati si programe de educatie alternativa destinate atat copiilor, cat si parintilor acestora. Prin aceste programe, copiii isi pot exprima si dezvolta creativitatea, se integreaza intr-o comunitate si se intalnesc cu intelectuali de marca si inventatori de geniu (cum este domnul Iustin Capra) din tara si strainatate.
Este usor sa vorbim despre performantele Monicai Gheorghiu si despre destinele pe care le schimba. Nevazuta este insa lupta acesteia pentru a ridica la standarde intenationale educatia copiilor supradotati, usile care i se inchid si pe care se incapataneaza sa incerce sa le deschida.
Monica Gheorghiu este un om cu o viziune, unul dintre acei putini oameni care se lupta pentru ceilalti. Recunoasterea publica a meritelor viziunii acesteia este foarte importanta, dar si mai important este sa facem cu totii ceva pentru copiii supradotati. Recent, Inspectoratul Scolar al sectorului 6 a respins o propunere de parteneriat si a comunicat ca nu dispune nici macar de trei sali de clasa pentru derularea unui parteneriat cu Asociatia Centrul Gifted Education.
Proiectele lansate de catre Monica Gheorghiu si de catre inimoasa sa echipa de colaboratori au nevoie, pentru a deveni realitate de un raspuns asumat din partea intregii societati, atat de la institutiile statului, cat si de la mediul de afaceri.