Profesorul de stiinte politice Jean-Michel de Waele de la Universitatea Libera din Bruxelles afirma, referindu-se la campania electorala, ca este "agresiva, dura si teatrala", apreciind ca Romania "este permanent in alegeri", ceea ce "e foarte rau pentru stabilitatea democratiei".
El a declarat, la RFI Romania, ca desfasurarea campaniei electorale pentru alegerile locale dovedeste clar ca "scena politica nu este una stabila si calma". De Waele considera ca partidele "au pornit in lupta cu oamenii de care dispun". El a remarcat ca toate partidele politice din Romania sunt macinate de tensiuni interne si conflicte personale, asa ca alegatorul nu se mai regaseste in acest "adevarat teatru politic".
"In plus, diferentele intre programele electorale ale candidatilor sunt foarte mici. Ele sunt aproape identice. Ajungem sa votam cu acel candidat a carui cravata ne place mai mult sau cu acela care este mai putin necinstit decat ceilalti. Ideologic vorbind, nu exista un adevarat proiect pentru Bucuresti in aceasta campanie. Iar alegerile locale sunt foarte importante, pentru ca tin de viata cotidiana a cetateanului. De transporturi si lucrari publice. Insa candidatii nu vorbesc concret de toate aceste aspecte", a declarat politologul. Intrebat daca exista in discursuri un clivaj intre stanga si dreapta, el a apreciat ca in Romania nu exista asa ceva deocamdata, ceea ce "arata decalajul dintre politica si viata oamenilor". "Chestiunea distribuirii bogatiilor generate de cresterea economica este de actualitate. Iar greva muncitorilor de la Dacia a aratat acest lucru. In Romania se pune din ce in ce mai mult problema inegalitatii pe fondul unei cresteri economice foarte importante. Cine profita de aceasta crestere? Poate romanul de rand sa profite si el?", s-a intrebat Jean-Michel de Waele. El considera ca PSD nu are idei si propuneri mai de stanga decat PNL, PDL si toate celelalte partide.
In ceea ce priveste afisele electorale, politologul a remarcat ca acestea se aseamana cu publicitatea comerciala. "Cand am ajuns la Bucuresti, am confundat panourile publicitare cu cele elctorale. Se vede foarte putin diferenta dintre afisele de propaganda politica si cele care vand detergenti, de exemplu. Este greu sa-ti dai seama daca doamna de pe afis incearca sa-ti vanda dero sau vreun program politic. Sau daca domnul de pe panou face reclama la o masina sau candideaza la primarie", a argumentat de Waele. El a afirmat ca, vizual, campania e lipsita de imaginatie si saraca in idei. De Waele a explicat tendinta de a vota personaje politice si nu programe politice prin faptul ca nu exista o adevarata oferta ideologica, "pentru ca partidele nu reprezinta adevaratele interese ale societatii".