Deputatul PSD Dan Mihalache a declarat ieri ca Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) trebuie desfiintata, intrucat nu si-a dovedit viabilitatea si cheltuieste in mod inutil banii publici. Mihalache a sustinut ca este nevoie de o evaluare a performantelor si o restructurare a institutiilor care se ocupa cu promovarea imaginii externe a Romaniei, intrucat "exista o prea mare eflorescenta" de agentii si departamente guvernamentale cu astfel de atributii si "rezultate de-a dreptul lamentabile, cum a fost celebra campanie Fabulospirit".
El a declarat ca Agentia de Strategii Guvernamentale lucreaza de doi ani la "asa-numitul brand de tara", desi conceptul de branding de tara a fost realizat de Ministerul Afacerilor Externe. "Este o fictiune care cheltuieste aproape inutil banii publici", a spus el, adaugand ca ASG va beneficia in 2007 de 3 milioane de lei pentru a promova "asa-zisa imagine a Romaniei in lume". Mihalache a afirmat ca "singura realizare notabila a acestei institutii parazitare" este difuzarea, pentru 3 milioane de lei, a patru milioane de fluturasi cu chipul premierului, fluturasi care ar fi si acum, in mare parte, depozitati prin prefecturi. Deputatul PSD a mai acuzat si faptul ca ASG a "tocat cu inconstienta" banii publici, pentru amplasarea a 1.540 de panouri propagandistice despre Uniunea Europeana, care ar fi fost facute "la nivelul intelectual al campaniilor prolet-cultiste". Mihalache a mai spus ca PSD solicita Ministerului Afacerilor Externe si Ministerului Culturii explicatii despre modul in care s-a atribuit contractul privind imaginea Romaniei in strainatate. El a afirmat ca, din cunostintele sale si din unele relatari ale presei, aceasta firma s-ar numi Generic Media si nu ar fi inregistrata la Registrul Comertului. (Dan Ghetu)