Curtea de Apel Bucuresti motiveaza decizia de respingere a cererii Partidului Romania Mare de suspendare a Hotararii de Guvern privind delimitarea colegiilor uninominale prin faptul ca PRM nu a probat ca ar produce "consecinte grave sau imposibil de inlaturat". "Potrivit dispozitiilor aplicabile in speta de fata, suspendarea exercitarii actului administrativ poate fi dispusa numai cu indeplinirea cumulativa a doua conditii, si anume: existenta unui caz bine justificat si necesitatea prevenirii unei pagube iminente. Acestor doua conditii li se adauga o a treia, de ordin procedural, dedusa din interpretarea logica a prevederilor analizate, si anume conditia ca reclamantul sa faca dovada procedurii prealabile administrative", arata judecatorii Curtii de Apel Bucuresti in motivarea deciziei de respingere a cererii PRM de suspendare a HG privind delimitarea colegiilor uninominale pentru alegerile parlamentare.
Instanta arata ca potrivit dispozitiilor legale suspendarea actului administrativ este o operatiune de intrerupere temporara a efectelor unui act administrativ, care intervine la cererea partii interesate sau din oficiu.
"Reprezinta o masura de exceptie, care se justifica numai daca actul administrativ contine dispozitii a caror indeplinire ar produce consecinte grave sau imposibil de inlaturat, in ipoteza in care actul ar fi ulterior anulat prin hotarare judecatoreasca", mai arata curtea in motivarea sa.
"In speta, analizand indeplinirea conditiilor impuse de art.14 din Legea 554/2004, fara a prejudicia fondul litigiului, Curtea constata ca nu sunt indeplinite conditiile cerute de lege. Probele produse de reclamant, cat si apararile vizeaza fondul pricinii, care urmeaza a fi analizate de instanta competenta, nefiind indicate sau identificate imprejurari din care sa rezulte o indoiala puternica si evidenta asupra prezumtiei de legalitate, care constituie unul din fundamentele caracterului executoriu al actului administrativ. De asemenea, reclamantul nu a probat existenta unui prejudiciu material viitor si previzibil si nici perturbarea previzibila grava a functionarii unei autoritati publice sau a unui serviciu public. Pentru a inlatura, chiar si temporar, regula executarii imediate si din oficiu a actului administrativ, prin suspendarea acestuia, instanta nu poate aprecia arbitrar necesitatea unei asemenea masuri, ci doar prin raportare la probele administrate in cauza, care trebuie sa ofere suficiente indicii aparente de rasturnare a prezumtiei de legalitate, fara a se analiza pe fond continutul actului administrativ. Cum reclamantul nu a produs dovezi in acest sens, cererea de suspendare a executarii HG 802/2008 nu poate fi primita", conchid judecatorii in finalul motivarii.