Impactnews informeaza: ANALIZA. Parlamentul, in mainile a 26 de oameni. Restul fac figuratie
Birourile Permanente ale celor doua Camere si-au pierdut de mult rolul strict organizatoric, pentru care de altfel au si fost create, transformandu-se treptat, dar sigur, in adevaratele centre de putere ale Parlamentalui, pe fondul diminuarii functiei plenului, devenit o simpla masinarie de vot, cu multe defectiuni de functionare pe deasupra. Asa se explica si lupta Puterii, indiferent de mijloacele folosite, de obtinere a controlului BP atat la Senat, cat si la Camera.


La Camera, BP taie sa spanzura. Plenul e surdo-mut.

Puterea Biroului Permanent a fost demonstrata sesiunea trecuta, cand activitatea intregii Camere a fost blocata prin boicotul Opozitie majoritare din BP. La vremea aceea, Puterea a gasit o solutie de avarie, respectiv eliminarea obligativitatii cvorumului legal pentru intrunirea Biroului. Paralel, s-au inceput demersurile pentru constituirea oficiala a grupului independentilor progresisti. Actiunea, pe langa rolul de a satisface pretentiile partenerilor de guvernare, a asigurat si preluarea controlului asupra Biroului de catre Putere, incepand cu sesiunea de primavara.
In aceste conditii, PDL-UDMR-UNPR au facut tot ce au dorit in Camera, lasand Opozitia fara drept de apel.
Asa au aparut hotararile de modificare ad-hoc a Regulamentului, s-au schimbat componentele comisiilor, s-au infiintat altele noi, s-a decis adoptarea unor legi in detrimentul altora ori s-au scos proiecte de pe ordinea de zi, toate acestea in perfect acord cu interesele imediate ale Puterii. Glasul Opozitiei din Birou a semanat mai mult cu un piuit firav, in timp ce plenul a devenit un jucator surdo-mut, fara initiative sau propuneri, pregatit sa voteze dupa deget, de cele mai multe ori in necunostinta de cauza.
Acuzatii de mismasuri cu Ordonante
Pe de alta parte, legat de activitatea BP al Camerei au aparut suspiciuni si acuzatii, dinspre Opozitie, de mismasuri cu distribuirea initiativelor legislative. In fapt, ar fi vorba despre trasmiterea mai multor propuneri, cu precadere Ordonante, catre Senat, in calitate de prima Camera sesizata, astfel incat decizia finala sa poata fi luata de catre deputati. Motivul ar fi situatia stransa la voturi in plenul Senatului si majoritatea mult mai relaxanta din Camera.
Deocamdata insa, Opozitia nu a formulat plangeri concrete cu privire la un astfel de tip de practica, desi, potrivit mai multor stenograme ale BP, liderii PSD si PNL au reprosat in cadrul sedintelor aceste situatii.

La Senat, numai BP-ul mai salveaza Puterea

La Senat, controlul BP asupra activitatii parlamentare s-a impus de abia anul acesta. In sesiunea trecuta, pentru ca Biroul era controlul de Opozitie, plenul a incercat permanent sa modifice hotararile lui. Pe de alta parte, BP a reusit atunci sa incurce, temporar, de mai multe ori planuruile Guvernului, cu precadere atunci cand a venit vorba de asumarea raspunderii pe diverse legi.
La inceputul anului insa, PDL si UNPR au jucat tare si, sub presiunea santajului, Opozitia a cedat majoritatea in for. Chiar daca plenul a continuat sa fie mai activ decat cel de la Camera, probleme de interes pentru coalitia de guvernare au fost rezolvate in Birou, iar legile au fost dirijate sau, din contra, blocate, tot de aici.

26 pentru 469

Tragand linie, n-am gresi prea mult sa spunem ca, pratic si teoretic, Parlamentul Romaniei este reprezentat in acest moment de cei 26 de membri ai Birourilor Permanente, care au preluat rolurile celor mai anemice si ignorante plenuri din cate a cunoscut Legislativul pana acum.