Serviciul Politiei Rutiere (SPR) Constanta se poate "traduce" prin 30 de automobile, un autolaborator crimininalistic si 114 lucratori. Cele mai vechi masini din parcul auto al SPR sunt 7 VW Vento datand din 1997. Pe langa acestea, Politia Rutiera de la malul marii se mai poate "mandri" cu 17 Dacia Logan, din 2006, in cazul carora se aplica zicala: omul se trage din maimuta, iar Loganul din caruta. Astfel spus, masinile romanesti nu au servo-directie, nu au ABS - sistemul pentru prevenirea blocarii rotilor la franare -, nu au geamuri electrice, iar de aer conditionat nici nu poate fi vorba. Exista o exceptie totusi: alte patru Dacii Logan - pe care sunt montate aparatele radar si cele 4 VW Pasat, utilizate mai mult la escortarea oficialitatilor. In plus, Serviciul Politiei Rutiere Constanta mai are in dotare o Dacia 1310. In ciuda celor prezentate mai sus, seful SPR de la malul marii, comisarul sef Constantin Dancu, a declarat, pentru cotidianul "Replica" de Constanta, faptul ca reuseste sa mentina serviciul la o stacheta cat mai inalta. Dar, cand credeau ca mai rau nu se poate, oamenii legii au primit vestea conform careia nu mai au voie sa primeasca bani pentru orele suplimentare. In aceste conditii, seful SPR este obligat sa acorde oamenilor sai libere. "Daca numarul lucratorilor ar fi ceva mai mare, poate ca liberele nu ne-ar fi afectat atat de tare. Situatia devine si mai grava daca ne gandim ca perioada torida bate la usa, este aglomeratie, e multa bataie de cap, masinile nu au aer conditionat, iar singura varianta pentru politist sa se racoreasca este sa deschida geamul, actiune in urma careia concediile medicale se vor inmulti simtitor", au mai spus surse SPR Constanta. (Ionut ZAGONEANU)