Transportul inter si intrajudetean nu se va mai putea face cu microbuze, ci numai cu autobuze de cel putin 100.000 de euro bucata. 75% din parcul auto al firmelor de profil este compus din microbuze cumparate in leasing. Costurile mari si traficul redus vor duce la falimentul multor societati de transport.
Noua lege a transporturilor, care va intra in vigoare in luna octombrie 2006, va pune pe butuci multe dintre afacerile autohtone in domeniu, apreciaza surse din piata. Potrivit noilor reglementari din Legea nr.102/2006, firmele de transport international de persoane vor fi obligate ca din luna octombrie sa renunte la microbuzele pe care le au in dotare in favoarea autobuzelor de mare capacitate, asa cum cerea legea. Potrivit statisticilor, circa 13.000 de microbuze vor fi trase pe linie moarta. Restrictiile nu se opresc insa aici. Conform celor precizate de Iancu Craciunoiu, directorul Autoritatii Rutiere Romane (ARR) Dolj, din 2008 inclusiv transportatorii care fac curse inter si intrajudetene trebuie sa se supuna noilor reglementari in domeniu. "Programul de transport care se va realiza pentru perioada 2008-2011 va cuprinde numai autobuze, conform art.34, alin. 2 din Legea nr.102/2006. La ora actuala, peste 75% din parcul auto al transportatorilor care realizeaza aceste curse este compus din microbuze. Firmele de transport trebuie sa si le schimbe pana atunci", a spus Craciunoiu.
Investitii mari
Noua legislatie va duce, mai mult ca sigur, la falimentul multor transportatori doljeni, apreciaza reprezentantii asociatiei patronale de profil din judet. Aceasta, deoarece autobuzele cerute de lege costa foarte mult, iar traficul de calatori nu va reusi sa acopere cheltuielile aferente. Cea mai mare parte a parcului auto al celor circa 200 de operatori din judet este compus din microbuze de 15-17 locuri cumparate in leasing, a precizat Gheorghe Neagra, presedintele Asociatiei Operatorilor de Transport Dolj. Acesta spune ca un autobuz costa cat patru microbuze, achizitionate la pretul de circa 23.000 de euro fiecare. "Multi dintre transportatorii doljeni nu pot accede la aceste autobuze care sunt cerute de lege. O asemenea masina costa peste 100.000 de euro. Pana cand trebuie sa-si schimbe parcul auto, multi transportatori nu vor reusi sa achite leasingul la actualele masini, care le vor fi vandute de banci. Autobuzele nici nu vor fi rentabile, deoarece consuma mult, iar fluxul de calatori nu acopera cheltuielile. Evident, se va ajunge la falimentul transportatorilor. Pana acum, traseele si capacitatea masinilor au fost dimensionate la trafic", a spus Neagra.