Taxa de prima inmatriculare isi joaca acum un nou episod pe relatia Ministerul roman de Finante - Comisia Europeana, dupa ce tara noastra a propus o noua formula pentru calcularea acestei taxe. Putin ciudat este ca, dupa ce au tinut cu dintii de cea veche, care de ce sa nu recunoastem, a adus venituri considerabile, guvernantii nostri au tras niste concluzii "impaciuitoare" pentru a se prezenta in fata Comisiei Europene, ce s-au materializat intr-o formula de calcul diametral opusa celei dintai. Astfel, pentru masinile vechi aduse din strainatate valorile au scazut vertiginos, orice roman putand importa gunoaie ecologice la costuri mici si pentru achizitionare, si pentru inmatriculare, in timp ce o masina mai de Doamne ajuta, noua sau cu vechime de pana in doi ani, va reduce serios economiile celor care vor dori confort, siguranta si, de ce nu, protejarea mediului si al economiilor viitoare ale familiei, tinand cont de costurile de intretinere cu mult mai mici decat in cazul rablelor vechi de 20 de ani. Este ciudat, spuneam, cum aceasta noua metoda de calcul a "taxei de mediu" pare a se incapatana acum sa nu protejeze tocmai mediul a carui integritate se presupune ca o apara. Trebuie remarcat faptul ca de data aceasta, cerintele UE sunt respectate, in sensul ca vom avea taxe mari pentru autoturismele noi si mici pentru cele vechi, ii gadilam cu ideea ca rablele europene isi vor gasi sfarsitul in cimitirul de masini numit Romania si, in plus, taxa nu dispare, ceea ce gadila si orgoliul autoritatilor romane, pentru ca este "de inteles" ca nu vor sa dea cu una cu doua din maini aceasta gaina de aur care se oua in buget cu sume cu multe zerouri, in euro. Iar ideea de baza, careia i se facea propaganda inca de la inceput, cum ca aceasta taxa va stimula productia interna, se pastreaza, ceea ce inseamna ca putem sta linistiti fara sa recunoastem ca au existat greseli inca de la bun inceput, ci vrem doar sa facem pe placul european schimband forma, dar pastrand continutul.