Acum cateva luni scriam un material despre cate procese pierde Politia cand vine vorba despre amenzile aplicate in trafic. Media ar fi cam de un proces la patru dosare in instanta, adica un sfert dintre contraventiile contestate. Fie ca vorbim despre soferi care au depasit viteza regulamentara, au trecut pe rosu sau nu au acordat prioritate, deznodamantul e acelasi. Soferii contesta procesele verbale de contraventie in instanta. Politia, prin reprezentantii ei, sustine ca cei care au comis abateri de la legea rutiera nu doresc altceva decat sa prelungeasca momentul in care respectivii trebuie sa predea permisele de conducere si sa traga masinile pe dreapta pentru ceva timp.

Total gresit. Poate initial acesta a fost trendul si poate ca exista cateva zeci de soferi care se agata de aceasta portita legala pentru a amana inevitabilul, dar ei sunt exceptia. Majoritatea proprietarilor de autoturisme contesta amenzile pentru ca procesele verbale nu sunt incheiate corect si stiu ca vor castiga fara probleme in justitie. Ba nu se trece data intocmirii documentului, ba nu se consemneaza obiectiile contravenientului cand ele exista si exemplele pot continua.

Aparatele radar sunt cireasa de pe tort. Imi amintesc de un incident comic la care am luat parte acum cativa ani chiar la iesirea din orasul Braila. Un agent de politie oprea toate masinile care ieseau din oras, iar cand soferii coborau din masini sa intrebe ce se intampla, un al doilea politist le punea in mana un soi de proces verbal de contraventie pe motiv ca ar fi depasit viteza legala in localitate. Va dati seama ca politistii respectivi nu aveau nici macar o umbra de proba din care sa reiasa ca sutele de masini care treceau pe acolo incalcasera legea.

Cum e si normal, toate procesele verbale au fost contestate in instanta, care le-a anulat. Probabil ca cei din Politia Rutiera cred ca este suficient sa-i spui omului ca l-ai prins pe radar cu peste 60 kilometri pe ora ca sa si scoata banii din buzunar. Este o ineptie pe care ar fi timpul sa o priceapa si unele "organe" de la Rutiera, mai ales ca s-a dovedit recent ca multe dintre aparatele radar nu sunt omologate sau nu au fost verificate de specialisti in domeniu. De unde se trage concluzia ca ceea ce indica aparatele cu pricina nu reflecta nici pe departe realitatea. Sunt chestii de bun simt, pe care cei care permit asemenea mici abuzuri ma tem ca nu au deschiderea necesara, ca sa nu spun altfel, pentru a le intelege, ca de schimbat nici nu poate fi vorba.