Cea mai la indemana metoda de aburire a cetateanului, respectiv de testare a reactiilor acestuia, o reprezinta sondajele de opinie. Simplificand mult lucrurile, oricine isi poate comanda un sondaj de opinie care sa-i indice cruntul adevar, dar care, in momentul publicarii - ca sa stie tot poporu' care este "realitatea” - sa arate… altceva. Adica, intelegeti mecanismul: pe piata este aruncata partea de… hai sa-i zicem in continuare "realitate” care ii convine clientului. Dar ce te faci atunci cand pe piata mai rasare un sondaj - comandat de altcineva - si care arata o cu totul alta… "realitate”? Ei, totul se pune atunci pe marja de eroare, pe segmentul de populatie chestionat etc, etc. Asa si cu sondajele care arata ca Alianta, Basescu si Tariceanu sunt inca in topul preferintelor noastre. Ba chiar pe val, in crestere. Ei, da. Se prea poate. Numai ca un alt sondaj spune taman pe dos. Pe care sa-l crezi acum? Una peste alta, sondajele - ca sa nu se creada ca numai Alianta ar fi interesata de "cum mai sta”, sondajele au vizat si ex-guvernantii, respectiv aspirantii la niste functii pe care si le-au adjudecat Aliatii. Si aici, situatia este prezentata putin diferit. Adica…. fiecare sondaj cu partea lui de "adevar”. Pai, mai fratilor, daca tot va hotarati sa ne aburiti, nu era mai bine sa alegeti fiecare perioade diferite? Asa, ca sa nu ne incurcati cu cifrele - nu de alta! Sau sa nu va fi calcat pe bataturi prin diferentele trase rau de par. Ramane de vazut cum va fi cotat presedintele dupa ce se va incheia (sau cum se va incheia) campania anti-Basescu, declansata de ceva vreme. Casele, vilele, viciile, femeile si ce-o mai fi avand sau nu Basescu, toate sunt tinta vanatorilor care se cheama jurnalisti. Care jurnalisti, la randul lor, sunt coordonati de interesele patronilor sau banilor aruncati in joc de "oameni de bine”. Si mai zicea cineva ceva de libertatea deplina a presei? Haideti sa fim seriosi. Fiecare publicatie are limitele ei. Masura este data de sefi. Masura insa, pe ici, pe colo, poate fi incalcata. Nu mult, sa nu se vada. Si in unele cazuri, limitele fac fericit bugetul redactional. Iar sondajele trunchiate… fericire la buzunarul celor care le-au "aranjat” frumos, le-au impachetat cu grija, eventual le-au pus si fundita si le-au livrat spre supervizare celor care le-au comandat, dupa care… tusti cu ele la opinia publica!