Suntem ieftini, nu e nici o noutate ca nu stim sa ne vindem pielea scump... Citeam undeva ca preturile de productie cinematografica in Romania sunt cu 70% mai mici decat in Statele Unite, astfel ca, dupa ce au dat de gustul tarii noastre, marile case de productie au investit in filmarile de la noi, in 2004 si 2005, aproximativ 100 milioane de dolari. Totusi, mult dorita integrare in Uniunea Europeana va aduce si o crestere a preturilor, scotand Romania de pe lista tarilor atractive material pentru a mai reprezenta o locatie ideala, prin pret raportat la geografie, pitoresc si frumusete. Locul de cea mai ieftina si exotica locatie ii va reveni probabil Turciei, insa cu rezervele de rigoare, tinandu-se cont de toate atentatele teroriste care au indoliat acele meleaguri. Prin urmare, producatorii autohtoni si-au gasit beleaua: posibila aderare la UE deja isi face simtite efectele. Se observa inca de pe acum o diminuare a avantajului costurilor scazute din tara noastra. Si, colac peste pupaza, acestea fiind datele problemei... ce fac autoritatile noastre? Nu dau doi bani sa speculeze aceste avantaje, sa atraga si sa retina pe plan local investitiile straine. Spre exemplu, se pare ca, spre deosebire de practica altor orase precum Los Angeles, New York, Londra etc., unde spatiul de filmare este oferit gratis de catre autoritatea locala, Consiliul General Bucuresti a stabilit recent noile tarife de filmare in spatiul public, de sute de ori mai mari fata de cele dinainte. Adica vreo 25 de dolari pe mp, pentru o zi de filmare. Scump, domnilor, scump, dincolo era mai ieftin... vorba reclamei! Pai in loc sa ne bucuram ca mai avem timp pana la aderare sa exploatam ce putem exploata, sa ne mai facem si reclama pozitiva, nu numai de cea negativa, noi ne dam singuri cu firma in cap! Ne place sa ne stie Europa drept hoti, nespalati, saraci, plecati peste hotare cu dorinta de capatuire in glanda... ca sa nu mai vorbim de faptul ca unii habar nu au unde e situata Romania, nici nu au auzit de noi... Inca o dovada ca nu stim sa ne vindem pielea ramasa acasa, facandune gratis reclama in beneficiul turismului autohton, intr-o afacere din care am avea si noi de castigat...