Daca iti vine cheful unei plimbari cu masina prin Bucuresti, ai sa constati ca se lucreaza cu spor. Nu este vorba despre vreo reclama la o vopsea lavabila, ci despre santierele care au acaparat Capitala si care ne fac viata urata inca de dimineata, cand plecam la serviciu, si pana seara, cand ne intoarcem. Nu ar fi nimic rau daca am sti ca astfel de lucrari se fac o data la cativa ani. Dar cand citesti pancartele de pe marginea drumurilor in lucru si vezi ca este vorba, in cele mai multe cazuri, de o intretinere multianuala, te iei cu mainile de cap si te gandesti ce jeep sa-ti cumperi pentru a face fata traficului. Cu alte cuvinte, bucurestenii trebuie sa stie ca dupa moda buticurilor non-stop a venit si cea a santierelor non-stop. Asta pentru ca aceasta intretinere multianuala este chiar necesara. In mod sigur, se foloseste un asfalt atat de prost si de ineficient, incat acesta trebuie intretinut chiar de mai multe ori pe an. Cum or face drumurile aia de prin Austria, Franta sau Belgia, de le repara doar dupa zece ani de exploatare?! Dar nemtii aia, ce fel de asfalt folosesc, de mai exista si acum autostrazi construite pe timpul lui Hitler? Au alte formule chimice? Sau nu prea fura din compozitia si din grosimea asfaltului?
In urma cu ceva timp, un inginer constructor, care lucra la o firma cu multe contracte de asfaltari si reabilitari de drumuri la activ, imi facea un calcul din care rezulta ca, daca se fura un centimetru din grosimea stratului de asfalt dintr-un kilometru de autostrada, se pot construi vreo trei vile la cheie. Discutia plecase de la autostrada Bucuresti - Pitesti, un drum urat, presarat cu gropi, interese, politicieni si multi bani spalati prin multe buzunare. Teoria inginerului s-a verificat si mai tarziu, cand am observat cresterea financiara a unui antreprenor care "a prins", printr-un primar de sector, sa asfalteze cateva stradute dintr-un cartier. Baiatului, adica antreprenorului, i-au crescut in cateva luni vreo doua vile, una prin oras, alta pe la periferie, s-a umplut de masini noi, iar biletele pentru concedii au inceput sa fie cu plecare de pe Otopeni. Deci este o afacere grozava asfaltatul asta! Care pare sa nu se mai termine niciodata!