Atata timp cat promovarii imaginii Romaniei in lume i se aloca sume exorbitante, de ordinul milioanelor de euro, ocazii la indemana si care servesc promovarii imaginii tarii prin insasi modalitatea de manifestare sunt aproape neglijate si absolut deloc mediatizate. Spre exemplu, recent incheiatul Festival International de Film Turistic si Ecologic Document.Art, aflat la a a12-a editie si desfasurat in fermecatorul oras argesean Campulung Muscel, arata inca o data, daca mai era nevoie, ca frumusetile patriei, la propriu, pot fi folosite aproape gratis pentru a fi cunoscute si remarcate de strainii vizitatori. Toti oaspetii festivalului, in mare parte straini si care activeaza in zona internationala a filmului documentar turistic si ecologic, au fost impresionati de frumusetea arealului natural, de spiritualitatea aparte a monumentelor si bisericilor zonei Muscel-Rucar-Curtea de Arges, si, nu in ultimul rand, de savuroasa bucatarie locala. Ca o consecinta directa, Festivalul Document.Art a fost invitat sa se infrateasca cu mult mai cunoscutul Festival de Film Turistic de la Lodz (Polonia). Tot ca o consecinta directa, Festivalul a fost reflectat amplu de presa turistica internationala, cu accent pe armonia dintre specificul evenimentului cinefil si amplitudinea si resursele deosebite, turistic-rural-spirituale, ale zonei, puse in valoare de organizatori gratie unui program bine bus la punct, concis dar relevant pentru potentialul turistic al zonei. Asadar, un exemplu al modului in care resursele locale destul de limitate, alaturi de pasiunea pentru turism a participantilor si devotamentul voluntarilor au demarat, la propriu, o posibila strategie ad hoc de expunere a imaginii unei Romanii deloc sordide si mizerabile, ci ridicata doar la rangul frumusetii sale native, al spiritului sau viu, mioritic in sensul lui Blaga si, cliseul devine inevitabil, al ospitalitatii sale reflexe.