Iustin Covei reprezinta cazul tipic al copiilor de bani gata din Romania mileniului trei. Crescuti in case unde se poate merge cu bicicleta dintr-o camera in alta, avand inca din fasa absolut ce le tuna prin cap la dispozitie, cu niste parinti pe care nu ii intereseaza educatia si sadirea bunului-simt in modul de viata al progeniturilor lor, asemenea odrasle considera ca totul li se cuvine, iar lumea se roteste doar in jurul lor. Nenorocirea pentru ceilalti consta in faptul ca, de la o anumita varsta, comportamentul acestor progenituri atenteaza deja la ordinea publica, ajungand pana la lezarea fizica a membrilor comunitatilor din care fac parte. O comunitate pentru a exista trebuie sa respecte niste legi scrise si nescrise care stabilesc un cadru moral, si comportamental pentru membrii sai. Degradarea morala a comunitatii lasa loc liberului arbitru unei anumite categorii de indivizi care ajung la concluzia ca li se cuvine totul, ca isi pot permite orice datorita banilor si relatiilor pe care le detin. Nu este de mirare ca beizadelele acestor specimene umane scuipa pe lege atat timp cat parintii lor isi fac propria lor lege in functiile inalte pe care le detin in comunitate. Faptul ca un pusti de 18 ani isi permite sa faca orice nu este de mirare. Trufia banilor din buzunare si nebunia tineretii rup orice bariera a bunului-simt. Dar atunci cand cei in drept sa stavileasca iesirile in afara normelor societatii acopera si protejeaza un astfel de comportament este extrem de grav. Frica de puterea discretionara a parintilor si rudelor acestor tineri- problema ii fac sa calce legile, sa ignore ceea ce a mai ramas din sistemul moral al comunitatii in care traiesc. In toata povestea de la Craiova, vinovat nu este Iustin Covei, ci aceia care ingaduie ca acest element rebel sa-si faca de cap. Parintii sunt principalii vinovati, apoi de vina este slugarnicia oamenilor legii care, in loc sa aplice legea asa cum ar trebui, fac sluj in fata unui pusti obraznic si impertinent. Daca sistemul scolar romanesc ar fi unul sanatos si solid, atunci o parte din fumurile imberbei beizadele s-ar mai fi risipit. Dar asa, "modelul Covei" tinde sa devina reprezentativ pentru putreziciunea morala care macina societatea romaneasca.