Chiar daca, cu ajutorul unor avocati foarte priceputi, va scapa cu o pedeapsa mai mult sau mai putin usoara, toata apa lacului Vacaresti nu va reusi sa-l spele pe Alexandru Radulescu de pacatul de a fi atentat la viata unui om, care culmea, are acelasi nume de familie. Cu tot respectul pentru dreptul la proprietate, fapta sa iese in afara legilor de convietuire intre oameni. Poate ca ar fi avut scuze daca victima ar fi fost inarmata si ar fi pus cu adevarat in pericol, intr-un fel sau altul, viata sa sau a unui alt membru al familiei sale.
Evident ca trebuie asteptate rezultatele anchetei prin care sa fie prezentate cat mai corect imprejurarile in care s-au petrecut faptele. Pana atunci, ramane un tanar, Constantin Radulescu, care, daca va reusi sa scape cu viata, va avea, potrivit medicilor, sechele grave, precum si o gramada de semne de intrebare asupra celor care, multumita banilor de care dispun, se considera mult deasupra oricaror legi. A celor care isi conduc "gipanele" semanand spaima pe sosele si ucigand oameni nevinovati. A celor pentru care "a fi in rand cu lumea" reprezinta aproape o insulta. A celor care dau apa la moara nostalgicilor dupa "vremea lui Ceausescu".
Nu cu multa vreme in urma, am fost la un pas de a fi spulberat pe o sosea de un automobil de teren, care, venind din sens opus, se luase la intrecere cu altul, ocupand tot carosabilul, si numai bunul Dumnezeu stie cum am reusit sa scap cu viata, iesind pe acostament, la cateva secunde de un impact care mi-ar fi fost cu siguranta fatal.
Exista si multi oameni cu bani, eventual posesori ai unui "luciu de apa", care se comporta firesc, unii dintre ei amenajand locuri speciale de scaldat pentru vecinii lor mai amarasteni, realizand ca nu ar avea nimic de castigat dintr-un conflict deschis cu cei din preajma. Exista si multi oameni cu bani care ajuta intr-un fel sau altul comunitatile in mijlocul carora si-au cumparat proprietatile. Din pacate, aici este vorba despre exceptiile care confirma regula.
Peste toate aceste exemple, ramane problema legitimitatii, dar si cea a (i)responsabilitatii. Legitimitatea are niste limite, date de legile care nu totdeauna sunt foarte clare. A lua viata cuiva, chiar si in momentul in care te afli, cumva, in limitele acestei legimitati, si mai ales cand esti in afara ei, constituie o fapta cumplita, de neiertat, in primul rand de propria-ti constiinta, oricat de multi bani iti stau in conturi si pe oricate "lucii" de apa ai pus stapanire la un moment dat.