De cateva zile, violenta in scoli este subiectul numarul unu in presa. Vinovata de noua fata a scolii romanesti este societatea in care traim - autoritati, parinti, copii, la gramada, cu totii avem partea noastra de vina. Elevii nu-si mai respecta profesorii, profesorii nu mai dau doi bani pe ce insemna, odata, meserie facuta bine si cu simt de raspundere. Cica salariile mizere ar fi de vina. Si asta este adevarat, dar eu, una, mi-o aduc aminte, e adevarat nu cu extrem de multa placere, pe profesoara de fizica din liceu. N-a reusit sa ma traumatizeze pe mine sau ceilalti colegi, dar a reusit sa-si scoata bani frumosi din meditatii. Si partea „draguta” este ca meditatiile in cauza nu erau, in majoritatea cazurilor, voluntare. Nu ne mana de la spate nici o dorinta expresa de a intelege toate tainele fizicii, pur si simplu eram „vanati”, obligati sa platim contravaloarea unor meditatii care nu ne faceau nici mai destepti, nici mai cunoscatori intr-ale materiei, in speranta unor note mai de Doamne-ajuta. Si acesta nu este un caz singular, izolat. Este o practica impamantenita de la Revolutie incoace. O practica incurajata, de altfel, si de parintii care nu mai stiu cum sa indese cat mai multe cunostinte in capetele progeniturilor preocupate mai mult de cum sa fie „fancy”, „trendy” si altele asemenea. Generatia „PRO” asculta manele, aplica nesuferitelor care „le fura” iubitii corectii fizice pe care alti colegi „binevoitori” le filmeaza si le difuzeaza pe internet… Copiii din ziua de azi sufera de vedetism. Elevii de acum nu-si mai privesc cu admiratie profesoara de romana, asa cum o faceam eu si colegii mei in scoala generala. Si tot acum, profesoarele de romana parca nu mai sunt asa cum era profesoara de romana pe care o stiam eu in scoala generala, care isi batea capul cu fiecare elev in parte sa inteleaga ce e ala un comentariu literar sau ce este aia gramatica. Motiv pentru care, nici macar „lozincile” cu iz pornografic din WC-urile liceelor constantene, sau cu atat mai mult acestea, nu suna prea romaneste sau, ma rog, nu sunt scrise corect din punct de vedere gramatical. „Mam dus”, „so… pe sorta” si altele asemenea, sunt doar cateva exemple. Si, ca in fiecare an, asteptam cu nerabdare, „perlele” de la examene, care sunt, pe masura ce trece timpul, din ce in ce mai prapastioase… Si-atunci, ce sanse mai are educatia in Romania?