Cadrele didactice de pe tot cuprinsul tarii, care au corectat tezele cu subiect unic, s-au minunat de ce au gasit in lucrari. Daca in alti ani predominau perlele elevilor, anul acesta profesorii spun ca au descoperit foarte multe lucrari ce erau identice in intregime, ceea ce inseamna ori ca elevii au primit de-a gata rezolvarea subiectelor de la cadrele supraveghetoare, ori ca rezolvarea subiectelor a fost scrisa pe tabla. In plus, profesorii au gasit modificari pe zeci de teze facute cu alt pix si alt tip de scriere. Si iata cum ne intoarcem la problema semnalata in atatea randuri atat de cadrele didactice, cat si de elevi, care atentionau inca dinaintea punerii in practica a testelor, ca acest mod de verificare va da nastere la controverse si la nelimitate posibilitati de fraudare, cum de altfel recunoaste insusi ministrul Educatiei: ca s-a copiat la tezele cu subiect unic, dar doar "punctual"!! Parca mai conteaza cum! Parca mai conteaza ca lucrarile seamana pe ici-colo, in punctele esentiale! Conteaza ca frauda s-a produs si mai conteaza ca ministrul este foarte impasibil la acest lucru, recunoscandu-l cu o nonsalanta care ar trebui sa dea de gandit! Nu lui personal, pentru ca nu am putea spera in veci ca un astfel de ministru ar putea gandi cu adevarat si constientiza aceste probleme, din moment ce modul sau de analiza poate naste reactii de genul: "astfel de incidente reprezinta o pata pe obrazul scolii romanesti si nu pe al sau, ca ministru, pentru ca functia este trecatoare", dupa cum a declarat (intr-o citare aproximativa, pentru ca nu mi-o amintesc cuvant cu cuvant pentru a o reproduce cu exactitate) in videoconferinta de joi. Atat de "in serios" isi ia functia si atributiile, incat nu isi poate asuma esecurile sistemului propus chiar de el, pentru a modifica sistemul lui Hardau de admitere in liceu. Adomnitei o fi uitat ca tezele cu subiect unic, inlocuitoarele testarilor nationale, sunt ideea sa, insa chiar si sa fi uitat, ar trebui sa aiba demnitatea de a-si asuma ceea ce se petrece in timpul mandatului sau. Pentru ca, nu-i asa, fara demnitate si fara multe alte lucruri, ne apropiem vertiginos in caracteristici de regnul animal, acelasi regn care se regasea ca eroare in aceleasi teze cu subiect unic, la romana clasa a saptea, unde, intr-unul din subiecte, elevii erau pusi sa vorbeasca despre o relatie cu un prieten de familie, iar la raspunsuri erau punctati