Cititi eratele la articolele din presa? Ei bine, eu marturisesc ca nu prea am chef sa le citesc, si de cele mai multe ori raman in minte cu informatia initiala sau o sterg total din memorie, constient fiind ca este o greseala acolo si deci nu mai merita sa o retin ca informatie. Si cred ca multi oameni procedeaza la fel.
La sfarsitul saptamanii trecute, cu surle si trambite, sefa de la Integrare, Anca Boagiu, anunta la o conferinta de presa aparitia primelor numere din "The Economist" si "Financial Times" care contin informatii despre Romania. Bineinteles ca aparitia unor asemenea articole in reviste precum cele citate mai sus nu poate fi decat platita. Iar totul face parte, asa cum sustinea ministrul Boagiu, dintr-o campanie de informare la nivel european, menita sa deschida ochii investitorilor straini catre oportunitatile din tara noastra, mai ales ca acum suntem membri cu drepturi depline ai UE. Campania urmeaza sa se desfasoare in martie si aprilie.
Totul bine si frumos pana ieri, cand un post TV romanesc de stiri sesiza ca "The Economist" a publicat gresit unele grafice. Potrivit celor publicate, deficitul bugetar al Romaniei a fost in 2006 de 8,5 miliarde de euro, adica de aproximativ 3 ori mai mare decat cel permis in Uniunea Europeana. Practic, cei de la "The Economist" incurca cifrele si prezinta ca deficit bugetar tocmai cresterea economica a Romaniei din 2006. Este drept ca reprezentantii "The Economist" in Romania si-au asumat in totalitate greseala si au precizat ca eroarea va fi remediata in numerele viitoare ale revistei, fara costuri suplimentare. Si, in definitiv, poate fi vorba chiar de o greseala umana. Problema se pune acum la noi. Cine isi asuma aceasta eroare? Nu a dat nimeni dintre cei care au comandat aceste articole asa-numitul BT, adica Bun de Tipar, inainte de a fi publicat, asa cum se procedeaza in mod curent? Nu a vazut nimeni aceasta eroare care poate schimba radical in rau pozitia economica a Romaniei in ochii investitorilor straini? Sau nu ne pasa si doar am bifat inca o actiune de "promovare" pentru Romania?!