Constanta a devenit un adevarat cosmar. Numarul din ce in ce mai mare de masini da batai de cap politistilor - dar acest lucru a fost exprimat si cu ocazia ultimei sedinte de Consiliu Local Municipal. S-a decis atunci solicitarea de cadre suplimentare, dar, deocamdata, nici un raspuns. Poate de aceea si decizia Rutierei, care nemultumeste profund politistii, de a "anula" concediile si liberele. Cat ajuta acest lucru vom vedea si in urmatoarele zile, eu una insa constat ca din ce in ce mai multe reguli de circulatie nu se respecta, ca se circula dupa principiul "se descurca cine poate" si se baga in fata cel care are mai multa putere sub capota, desi semnul "stop" de exemplu zice altceva. In fine, in haosul de ieri, dupa claxoane ale grabitilor si depasiri ale bolizilor pe contrasens si etc, in momentul in care am redevenit pieton un microbuz de calatori (le stiti, nu-i asa?) a oprit pe trecere fix... in maneca mea. Bine ca n-a fost cu maini rupte si alte asemenea. Patania s-a limitat doar la neacordare de prioritate (sau acordare de prioritate in ultimul moment, inainte sa ma ia pe capota) si la nesimtirea tinerelului sofer care a ranjit si a ridicat din maini de genul... "soarta!". Asadar, ne apropiem, cu pasi repezi, de nebunia de pe arterele bucurestene. Se discuta despre scoaterea sinelor de tramvaie din tot orasul si se presupune ca asta ar rezolva problema. Oarecum. Am circulat aseara printr-o zona proaspat "rasa" de sine si diferenta nu a fost extraordinar de mare. Intr-adevar, n-am stat cu teama ca imi zdruncin masina si cauciucurile, dar aglomeratie tot a fost. Tramvaie versus autobuze insa - este o poveste de mult dezbatuta si castigata de primar. Asa ca nu ne mai ramane decat sa asteptam si restul setului de masuri pentru ca traficul sa nu devina si mai sufocant decat este deja. Latirea strazilor? Cam imposibil de realizat in multe zone. Si ce te faci cu spatiile verzi pe de alta parte, cu imobilele oamenilor sau cu blocurile din buza soselei? Pe-alea n-ai cum sa le muti din loc. Se vorbeste insa despre un plan miraculos. Il asteptam cu nerabdare si cu sufletul la gura. La fel ca si parcarile care, deocamdata, nu pot fi construite din cauza revendicarilor - asta este explicatia oficial comunicata de unul dintre viceprimarii Constantei. Asa o fi, numai ca dincolo de numarul din ce in ce mai mare de masini, si proprietarii devin din ce in ce mai nervosi - dovezile sunt la sectiile de politie, solicitate sa intervina tot mai des intre vecinii care se iau la bataie pentru un loc de parcare.