Incepand din acest an, vinurile produse in Oltenia si in nordul Bulgariei ar putea ajunge in cantitati mult mai mari in magazinele de profil din Uniunea Europeana
Asociatia Romana pentru Transfer Tehnologic si Inovare ARoTT Craiova deruleaza in aceasta perioada proiectul "Drumul Vinului". Finantat in cadrul Programului de Cooperare Transfrontaliera Romania - Bulgaria 2007 - 2013, proiectul este implementat in parteneriat cu Universitatea din Craiova, Facultatea de Horticultura, Balkan Civic Coalition-Belogradchik, Agentia pentru Dezvoltarea Regionala si Centrul de Afaceri 2000 Montana, precum si Centrul National pentru Servicii de Informare Pleven. "Obiectivul proiectului il reprezinta dezvoltarea economica durabila a zonei transfrontaliere Dolj, Olt, Mehedinti, Belogradchik, Montana, Pleven, prin identificarea si promovarea oportunitatilor in domeniul viticulturii si servicii adiacente", a declarat Gabriel Vladut, presedintele ARoTT Craiova, odata cu lansarea proiectului. "Una dintre activitatile desfasurate consta in realizarea studiului 'Identificarea potentialului de dezvoltare a industriei viticole din regiunea transfrontaliera romano-bulgara'", a precizat Gabriel Vladut. Acest studiu va contine o baza de date cu producatorii, procesatorii si comerciantii din industria vinului, cu evidentierea oportunitatilor pentru dezvoltarea afacerilor si turismului si a oportunitatilor pentru adaptarea vitei-de-vie din Romania la zona de granita din Bulgaria si invers. "Vom vedea ca este o ambitie rezonabila ca brandurile din zona sa fie promovate la nivel international. In strainatate am vazut vinuri romanesti in putine magazine si cu atat mai putin am vazut vinuri provenite din aceasta zona. Asta inseamna ca este loc de mai bine pentru a aduce acest produs in industria de comercializare de profil din intreaga Europa", a adaugat Gabriel Vladut.
"Ne propunem sa dezvoltam un muzeu la Banu Maracine"

Pe langa promovarea vinului din Oltenia la nivel international si crearea unor branduri puternice de vinuri, in cadrul proiectului va fi identificat si traseul turistic "Drumul Vinului", prin care se incearca atragerea de vizitatori. In acest sens, vor fi realizate un film de promovare ("Drumul vinului, drumul succesului"), precum si un portal de promovare a industriei vitei-de-vie si vinului. "Ne propunem sa dezvoltam si un muzeu la Banu Maracine, care va fi important atat pentru cercetatori, cat si pentru cei ce practica viticultura sau pentru cumparatorii de vin", a spus Gabriel Vladut.

Atragerea de investitori si imbunatatirea relatiilor comerciale

Pentru a atrage investitii in zona, dar si pentru a facilita relatiile intre producatori si comercianti, in cadrul proiectului va fi realizat un catalog al producatorilor din industria vinului si vitei-de-vie. La acesta se adauga un ghid cu privire la "Cele mai bune practici din viticultura regiunii transfrontaliere romano-bulgare" in care vor fi prezentate soiurile de vita-de-vie adaptate la zona transfrontaliera, solutii de marketing pentru produsele viniviticole, oportunitati in domeniul viniviticol, precum si tehnologii avansate utilizate pentru maximizarea potentialului viniviticol. De asemenea, vor fi organizate o serie de workshopuri si misiuni economice pentru IMM-urile din industria vinului, pe parcursul carora se va prezenta potentialul zonei.