Marile magazine s-au pregatit din timp pentru a face fata cum trebuie invaziei de cumparatori din perioada Pastelui cu reduceri de pret si cu oferte specifice marii sarbatori din ce in ce mai variate. Datorita introducerii unor produse noi cu specific de Paste si a cresterii importurilor, un mare retailer se asteapta la o crestere de aproximativ 15-20% a vanzarilor de astfel de produse fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit unui reprezentant al unui hypermarket, Andreea Mihai.
La cresterea vanzarilor de produse caracteristice Pastelui vor contribui si reducerile de pret, prcaticate atat la produsele alimentare, cat si la cele non-alimentare specifice sezonului. In afara de cele alimentare bine cunoscute, Mihai mai citeaza in cazul reducerilor cateva produse non-alimentare ca lumanarile, tavile pentru coacerea cozonacului, servetele si fetele de masa cu motive de Paste. Cu ocazia acestei sarbatori, marile magazine vor practica reduceri la alte mii de articole.
In cazul produselor electrocasnice, reducerile practicate in perioada Pastelui vor fi de aproximativ 10%, dupa cum ne-a precizat Mihai. Preturile produselor electrocasnice importate sunt in scadere si datorita scaderii sau eliminarii taxelor vamale.
Am prins gustul "ready meal"-urilor
Marii retaileri apreciaza ca vanzarile produselor specifice perioadei Pastelui vor creste in primul rand datorita orientarii mai multor clienti catre comertul modern, si implicit catre ei, ne-a explicat Andreea Mihai. Orientarea catre comertul modern nu este insa singurul factor care va impulsiona vanzarile marilor magazine. Astfel, aceste vanzari vor creste si datorita modificarii obiceiurilor de consum si a orientarii consumatorilor catre produse "ready meal", a adaugat Mihai.