Noua motorizare 2.0l Multijet este o reusita tehnica in materie de performante dinamice, emisii de noxe si consum.Fiat este lider in reducerea noxelor, asadar inlocuirea vechiului propulsor diesel de 1.9l este un lucru absolut normal. Noul agregat 2.0l Multijet dezvolta 165 CP, iar nivelul dioxidului de carbon eliberat in atmosfera in urma combustiei se situeaza sub pragul de 140g/km. Rezultatele palpabile ale noii unitati sunt economia de carburant si performantele dinamice.Ecologist fara efortDatorita unei cutii de viteze etajate special pentru obtinerea unei valori cat mai scazute ale consumului de carburant, turatia motorului in treapta a sasea nu depaseste 2.000 rpm decat atunci cand se trece de 120 km/h. Consumul in aceste conditii se situeaza in jurul valorii de 4l/100 km. Intr-un oras aglomerat cum este Bucuresti, fara a adopta un stil de conducere economic, computerul de bord afisa in timpul testului un consum mediu de 7 l/100 km. In viata de zi cu zi, rezerva de putere este binevenita in orice situatie. Motorul ofera un raspuns prompt la apasarea acceleratiei de indata ce turometrul a ajuns la 1.500 rpm.



Turbo lag-ul este prezent, dar este atat de mic incat nu va deranja pe nimeni. Cand conduceti sportiv si schimbati treptele de viteza mult mai repede decat in mod normal, lag-ul impiedica eventualele ruperi de ritm. Pe drumurile virajate cuplul generos este o binecuvantare, iar trenul de rulare este atat de bine realizat incat parasirea traselor alese nu poate fi decat o greseala a celui care se afla in spatele volanului. Stim ca italienii au sclipiri de geniu cand vine vorba de design dar, de regula, doar modelele noi atrag atentia, iar din gama Fiat doar 500 este privit pe sub sprancene.