Daca nu am scapat inca de taxa de prima inmatriculare, atat de controversata, cel putin nu mai platim taxa de timbru social pentru masinile din import, cu conditia sa fie produse in UE.
Atata timp cat nu cumparam din alte tari decat cele din Uniunea Europeana nu platim taxa de timbru social, insa la inmatricularea autoturismelor cu motor de peste 2.000 cmc din import din afara spatiului comunitar se platesc taxa speciala de prima inmatriculare si taxa de timbru de 1% din valoarea masinii fara TVA.
Taxa de timbru social este in vigoare inca din 1999, instituita prin Ordonanta de Urgenta nr. 118 de infiintare a Fondului de Solidaritate, si se aplica masinilor noi din import cu o capacitate cilindrica mai mare de 2.000 cmc si participantilor la jocurile de noroc.
Anul trecut, aceasta taxa de timbru social, sau taxa de solidaritate cum mai este cunoscuta, se platea si la importul automobilelor din Uniunea Europeana.
O data cu aderarea Romaniei la UE, in cazul masinilor aduse din spatiul comunitar nu se mai vorbeste de import, ci de achizitie intracomunitara, motiv pentru care taxa de timbru nu ar mai trebui platita.
Conform lui Adrian Marasescu, director de vanzari la Plusauto, dealer Ford, nu exista in prezent o informare oficiala daca aceasta taxa se plateste sau nu pentru masinile fabricate in Uniunea Europeana, iar alte surse spun ca nici nu ar fi legala.
Desi modelele Nissan sunt fabricate si in Uniunea Europeana, la cele produse in Japonia pretul se calculeaza adaugand taxa vamala de 10%, taxa de 1% de timbru social, fara a se mai plati accize.