Seful Departamentului pentru Afaceri Europene din Guvernul Romaniei, Adrian Ciocanea, a anuntat ca s-a ajuns la o intelegere cu Comisia Europeana in privinta taxei auto, potrivit BBC Romania. De fapt, sustine Adrian Ciocanea, Comisia ar fi acceptat, cu mici modificari, ultima varianta propusa de Romania pentru calcularea taxei. Numai ca, dupa cum spune Adrian Ciocanea, acordul obtinut miercuri nu va duce neaparat la micsorarea taxei.
"Exista o modificare a grilei de depreciere in raport cu solicitarile Comisiei, mai precis recunoasterea procentului de depreciere, plecand de la principiul solicitat de Comisie pentru a fi respectat, conform caruia o masina mai noua are un timp mai lung in care polueaza si o masina mai veche are un timp de viata mai scurt in care polueaza. Aceasta taxa se compune din doua elemente: este vorba despre o valoare a taxei pe cm3 al motorului in raport cu tipul de catalizator si, separat, o depreciere care tine cont de valoarea reala a acestui automobil.", sustine Ciocanea. La o masina mai noua se plateste mai mult, in timp ce pentru masina mai veche se plateste mai putin. "Daca judecam pe grila, trebuie sa tinem cont de aceste doua variabile: cat se plateste pe un cm3 si cat se depreciaza o masina in raport cu valoarea ei de piata. Nu pot sa va dau cifre; pot sa spun insa ca totusi Romania nu se va popula cu masini suprauzate.", a mai precizat Adrian Ciocanea.